Handelsbanken vill bjuda in mig på rådgivning. Finns argument för att gå?

Handelsbanken rådgivning vår egna lilla wolf of wall street :joy:

1 gillning

Nu har jag inte provat just Handelsbankens rådgivning, men min privatrådgivare på SEB (har inte sett henne på 8-10 år, nödvändigt besök pga bolån) är nog utbildad frisör tror jag. Hon blev iaf helt ställd och hade svårt att hänga med när jag fläkte upp min laptop med Excel och en räntesnurra under vårt senaste möte. Själv knappade hon på en sån där gammal räknemaskin med pappersremsa.
Väl investerad tid.

Jag har en känsla av att den här tråden skulle kunna urarta till att vi alla delar med oss av erfarenheter av bankers “rådgivning” :joy:

1 gillning

Brukar det se annorlunda ut i andra trådar? Lätt att avvika lite :wink::+1:

1 gillning

Lite halvt on-topic: I veckan låg det en inbjudan i brevlådan till att ta med tre kompisar till en gratisvisning av nya Top Gun-filmen. inbjudan kom från ett finansbolag som tänkte inleda med 20 minuters presentation av vad de kan erbjuda (i e sälja).

Förutom humorn i att jag varken gillar flygfilmer (och det faktum att Berlin var ett coolare band 1982 än när de gjorde “Take my breath away”) eller tycker det är värt att lägga en kväll på att ta mig till Lund och tvingas sitta bland andra popcorntuggare så tycker jag det hela andras desperation av företaget. Det känns som när mäklare erbjuder en matkorg eller liknande för att få värdera ens hus.

Jag skippar normalt alla sådana erbjudanden och en regnig dag framåt jul dyker säkert filmen upp på HBO max ändå och jag slipper andras prasselpåsar… :wink:

Argumentet för att gå för TS är väl möjligen att “spela spelet” för att vinna ränterabatter el dyl.

2 gillningar

Hur känslig ska man vara :joy::wink::+1: ?

1 gillning

Alltså möjligheten till att få uppleva det potentiella VM guldet i cringe hade för mig vägt över.

100% att dom skulle introducera sig själva till “high way to the danger zone” och köra solbrillor inomhus och sen skrika “e ni meee?!” till publiken på ca 30 pers som kommit för att se en film.

1 gillning

Jag har inte slängt lappen än… Jag kanske omvärderar och får med mig tre andra RT-entusiaster till att fnissa ihop? :rofl:

1 gillning

Bring it on hälsar trådskaparen!

2 gillningar