Jag tänkte fråga om någon vet om man kan hanlda etf:en jpmorgan equity premium income etf (jepi) i Sverige? Jag såg att den fanns på Nordnet men där gav de mig en varning om att inte rätt papper fanns eller liknande så det gick inte att handla den tyvärr…
Nej vet inte säkert tyvärr. Private bakning brukar vara en tjänst som finns hos banker om du har ett kapital på minst 5mil om jag minns rätt. Tror att du betalar nån extra avgift också/år för det.
Ok, då är jag med. Det skulle i alla fall betyda att jag inte kan ta del av den tjänsten oavsett. Jag antar att man skulle kunna ringa mäklare på Avanza eller Nordnet för att handla i JEPI men det skulle ju kosta rätt mycket tyvärr. Känns som att vi i Sverige missar en hel del intressanta ETF:er tyvärr.
Denna tråd är lite gammal men jag tycker det är intressant med JEPI, jag kan köpa och sälja JEPI hos Nordnet på nätet och jag handlar via kapitalförsäkring.
Det finns ju ett ett antal liknande ETF:er som ger en bra avkastning och betalar varje månad, utöver JEPI så har jag också SPYI och SVOL
Kan du handla JEPI på Nordnet? Jag testade det nämligen och det fungerade inte för de hade inte rätt ”dokument” om jag minns rätt. Handlar du direkt via appen eller hur gör du? Jag kanske ska testa igen för att se om det har ändrats för mig med.