Det är nackdelen. De blir väldigt många påsar, vilket jag har fått förklarat med att de plockas i olika avdelningar. Jag har gett bort en del, några har hamnat i återvinningen, några använder jag.
Känns som man t ex skulle kunna använda dem till att isolera en större sommarstuga.
Det finns specialerbjudanden på olika affärer som lägger ut överproduktion till kanske halva priset. Tänker på ställen som Matsmart.
Ja, de skulle kunna halvera antalet.
Jo, det kostar tydligen nästan 300 kr varje år för kortet efter det första gratisåret: “Coop Mastercard Mer har en årsavgift på 0 kr första året, därefter kostar det 295 kr varje år.”
Det är alltså bara gratis första året.
Tror nog inte att det värt det den summan om man handlar för säg runt (eller strax över) 3000 kr/månaden. Men vill fråga om någon har koll på vad som lönar sig för mig. Att bara bli medlem eller att också skaffa kortet, men som sagt tror inte jag handlar för tillräckligt mycket för att det skall vara värt det för mig.
Edit: Ser nu att själva medlemskortet inte kostar något, utan det är Coop Mastercard Mer som är det dyraste kortet som kostar 295 kr varje år efter gratisåret.
Det är nog inte värt att betala ca 300 kr/året för att få extrapoäng om man planerar att handla för 3000-4000 kr månaden ungefär? Ser också att dem har ett annat gratiskort också som inte heller kostar något…
Vet någon hur mycket man bör handla mat för varje månad för att årskostnaden på 295 kr/år skall löna sig ungefär?
Precis. Såsom jag skrivit ovan några gånger.
Medlemskap kostar ej. Mastercard kostar. Antagligen för att det är Mastercard som har det, i samarbete med Coop. Så du betalar Mastercard, inte Coop.
Kör man alltså på Matkontot, kostar det inget och får lika mycket poäng på Coop som med Mastercard-kortet. Men Mastercard-kortet ger även poäng utanför Coop. Så, använder man det flitigt får man ju “gratis” mat.
Gissar ditt Mastercard hos Coop heter ”Betala Efter”. Har ett sånt själv och betalar heller ingen årsavgift. Vi har kvar de villkor som gällde när vi skaffade kortet.
Haha, då har jag gått varit frustrerad i onödan alltför många gånger när en kampanjvara varit slut om jag lika gärna kunde fått en annan vara till kampanjpris. Nästa gång jag beställer får ersättningsvara vara ikryssat.