HandvĂ€ska som ser ut som ny fortf men handtagen..đŸ˜±

HandvĂ€skan och tillhörande axelrem hĂ„ller skicket otroligt bra trots flera Ă„r pĂ„ nacken slĂ€pandes förnödenheter och bĂ€rbar PC, men handtagen Ă€r “skinnflĂ„dda” och ser ut som de genomlevt 7 ytterst svĂ„ra Ă„r.
:handbag::school_satchel::handbag::handbag::school_satchel::handbag::briefcase::school_satchel::handbag::briefcase:
Önskar tips pĂ„ vad jag kan göra för att dölja misĂ€ren. Funktionen Ă€nnu helt ok. Linda tunn lĂ€dersnodd runt handtagen eller?

1 gillning

LÀmna in till skrÀddare alt. skomakare.

1 gillning

Kanske svÄrt att fÄ det att hÄlla. Kolla med en likal skrÀdsare eller skomakare om de kan byta?

1 gillning

Det billigaste alternativet Àr att ta med den till nÄgot billigare land dÀr reparationer Àr billigare och ett mer utbrett fenomen Àn i Sverige.

Jag har en resvÀska med mjukt handtag som gick sönder pÄ en resa. I Belarus var det inga konstigheter att fixa det ett nytt robust handtag för typ 100 kr.

Just nu bor jag i Kosovo och hör hade vi nyligen problem med diskmaskinen. NĂ„gra mekaniska delar hade pajat. VĂ„r hyresvĂ€rd ringde en fixare som kom inom en halvtimme och satte dit reservdelar. Detta var alltsĂ„ ”generella” reservdelar, inte nĂ„gra mĂ€rkesgrejer.

Du tÀnker inte att det kan vara lite opraktiskt att svÀnga förbi Belarus eller RumÀnien för att komma ner i reparationskostnad?
:joy:

1 gillning

Jag har sjĂ€lv Ă„kt till sĂ„dana lĂ€nder regelbundet i mĂ„nga Ă„r. Varje gĂ„ng har jag tagit med mig klĂ€der, skor och prylar för att reparera dem dĂ€r. Iom att det Ă€r sĂ„ pass mycket billigare och dessutom vĂ€ldigt tillgĂ€ngligt har jag sett det som en smidig lösning. I Sverige skulle det sĂ€kert gĂ„ att hitta nĂ„got stĂ€lle att laga saker pĂ„ men det skulle vara bĂ„de krĂ„ngligare och dyrare. I mĂ„nga billigare lĂ€nder, inte bara i Östeuropa, finns det “lagningsbodar” enkelt tillgĂ€ngliga i mĂ„nga bostadskvarter.

Beroende pÄ modell pÄ vÀskan och material idag pÄ handtaget finns det flera alternativ:

• linda lĂ€derband eller typ cykelstyretejp om befintligt handtag
  • byta till ett nytt handtag

LĂ€derband – Ohlssons Tyger – En riktig tygaffĂ€r

Absolut. Men att du rĂ„kar ha en fĂ€bless för Östeuropasafari hjĂ€lper ju inte TS i stunden. Det finns ju tusentals exempel pĂ„ saker och tjĂ€nster som Ă€r billigare i andra lĂ€nder, men man Ă„ker normalt sett inte till Belarus för att spara trehundra spĂ€nn pĂ„ en skrĂ€ddartjĂ€nst.

De flesta Ă„ker utomlands emellanĂ„t och den hĂ€r modellen med att reparera saker Ă€r generellt förekommande i Thailand ocksĂ„. Sedan kanske inte turisthotellen och reparationsstugorna ligger pĂ„ samma gata