Hänvisa till liknande avsnitt i slutet av podden

En annan podd jag följer har ett avslutningsformat som jag tycker funkar väldigt bra. Jag tror att det hade varit uppskattat även på RT-podden. Varje avsnitt avslutas med hänvisningar till liknande tidigare avsnitt. Nåt i stil med:

“Om du gillade det här avsnittet skulle jag rekommendera dig att även lyssna på avsnitt #254 där vi pratar med person X om Y, avsnitt #138 där vi pratar om Z samt avsnitt #199 där vi pratar om W mer på djupet.”

Det viktiga är att det ligger absolut sist i avsnittet. Annars är risken stor att jag glömmer bort hänvisningen.

Det ger kanske inget större mervärde till de gamla rävarna som lyssnat på varje avsnitt sen podden startade. Men jag tycker att det ger ett värde till de lyssnare som tillkommit under årens lopp och står inför den övermäktiga uppgiften att lyssna igenom hundratals gamla avsnitt.

Nån som känner till nåt liknande i övriga poddar ni följer? Vad tycker ni funkar bäst?

@janbolmeson

10 gillningar

Har noterat att Sommar i P1 har börjat göra det och jag har själv letat upp någon av de avsnitten jag tipsats om så jag tycker det är en god idé!

6 gillningar

Superbra idé! Den snor jag direkt. :+1:

Tack!

10 gillningar