Har du månadssparat i Avanza global sedan start? Vilken avkastning har du idag?

Hej. Jag har månadssparat i Avanza global sedan den lanserades, men har lyckats med konststycket att få sämre avkastning än fonden ändå. Jag har aldrig sålt.

Fonden har ökat +3,68% sen start, men jag ligger -0,45% ??

Ni som har varit med ända sedan starten, vilken avkastning har ni idag?

Om du bara hade gjort en insättning på öppningsdagen så hade det stämt.

Men jag antar att du har sparat varje månad så har du mer pengar som påverkas nu om börsen tex rör sig ner 5%.

det går att klicka i köp och säljtillfällen om du går in i fondon via din depå så kan du få en uppskattning om du har många insättningar vid hög kurs på fonden. AVA GL är 1-2 år gammal väl så det är nog en del insättningar som skett till högre kurs på fonden under andra halvan 2019 fram till coronafallet.
om man månadsparar i en lång uppåtgående trend ligger man alltid lite efter om man back-trackar. lite därför man kan säga att det statistiskt är bätte att investera allt på en gång än att sprida ut en investering. iaf de senaste 40 åren

Jag ligger -0,59% just nu på Avanza Global.

ni har helt rätt. nästan hälften av månaderna har jag betalt mer för fonden än dagens kurs. och ungefär andra hälften av månaderna har jag betalt under dagens kurs. snittet gör att jag hamnar i princip +/-0 just nu även om fonden står högre idag än när den startades. tack

Jag har idag +9.3% på Avanza Global sen start.