Har switchr gått upp i rök?

Nu är det 5-6 år sedan jag investerade i switchr och avkastningen har betalats hyfsat regelbundet i januari månad.

Eftersom inget kommit ännu för 2025 börjar jag bli lite ” orolig”. Hemsida och konton på sociala medier verkar ligga i träda och det är svårt att få information.

Någon som vet mer?

Tråkigt om det redan kan avskrivas som dålig investering

För oss som inte vet vad Switchr är finns lite info här:

Tydligen ska det finnas ett RT-avsnitt också (165), men lyckas inte hitta det.

Edit: Hittade på Youtube men inte på RT-sajten :confused:

1 gillning

Kanske att @janbolmeson vet något? I den äldre tråden från 2021 skrev han att han gjort en mindre investering.

Det verkar inte bättre. Jag tyckte också att det lät som en bra idé, om inte annat därför att jag själv höll på att installera solceller 2020 och var lite frälst på ekonomin.
Som väl var så höll jag det på väldigt försiktig nivå, totalt 4 solceller dvs 1000 EUR. Fram till 2024 så trillade avkastningen in på mitt Revolut konto i EUR, varför jag inte drabbades av några växlingsavgifter heller!

Men i Jan 2025 och 2026 så har det blivit nada och det går inte att få svar någonstans heller, åtminstone har inte jag lyckats med det.

Så jag har skrivit av det på kontot för “67 års livserfarenhet” och låter det hela bero. Kommer det några pengar tillbaka så kommer hela beloppet därför att kännas som vinst! :sweat_smile:

Om någon annan har nåt att tillföra (@janbolmeson t ex) så är jag idel öra.

Slutar aldrig förvånas över att folk investerar i såna här saker. Varför ta jättestor risk för marginell förbättrad avkastning?

1 gillning

Kan eventuell vara kopplat till att två av Sveriges största privatekonomiinfluencers marknadsfört de med citat som:

“Han verkar verkligen veta vad han pysslar med”

“Detta ligger oss väldigt varmt om hjärtat”

Jag har inte hört något och lite avskrivit den investeringen på grund av det där med likviditet. Men det gick att logga in på hemsidan och se sitt innehav. Har du provat kontakta dem?