därav att jag tänker att vi tar diskussionen i en egen tråd. Först, skillnaden:
Senast - den tidigare inställningen visar helt enkelt tråden som senast uppdaterades.
Hett - den nya inställningen visar de trådar som haft aktivitet de senaste 24 timmar baserat på besök, kommentarer och likes.
Discourse har gjort Hett som standard för kommande versioner. Jag förstår @Buspojken:s farhåga och så är det för oss som hänger i forumet. Jag har själv bytt tillbaka till “Senaste”, men jag förstår deras argument - för den som besöker forumet bara då och då, eller kommer från google och går till första sidan får ju en bättre bild av Hett än om vi just råkat bråka om Tesla som var senaste inlägget.
Jag avskyr alla sidor som kör med “hett” snarare än senaste. Jag tappar kontroll och störande att man inte intiutivt förstår vad man ser (ordning i en lista i detta fall).
För mer erfarna forumanvändare rekommenderar jag ”olästa” som inställning. Det räcker att gå till ”nya” någon gång då och då, men ”olästa” är ju där man tillbringar mest tid.
Bytte oxå tillbaka till Senaste vilket ger mig Större o bättre överblick.
Är ganska anti SoMe som ska styra o ställa så jag inte kan känna att jag har överblick - så är de mesta SoMe numera och jag stör mig. Alltid o varje gång.
Fast Hett kan ju bli en massa bråktrådar. Heta ämne brukar väl vara de som får mest inlägg och oftast då från ett gäng antagonister. Kanske inte optimalt för nyankomna
Senaste tycker jag är mer vettigt. Jag har bytt till det.
Jag har också ändrat till senaste då det är mest intressant för mig när jag går in. Innan jag såg denna tråden så reagerade jag på att jag inte såg senaste och trodde att något gått fel med uppdateringen som var häromdagen. Insåg inte att de gick att ändra förens jag läste denna tråden.