Hjälp att testa nytt portföljrapport-verktyg

Hej!
Finns det någon som skulle vilja hjälpa mig att testa och komma med feedback på ett nytt verktyg för att skapa en portföljrapport? Rapporten visar exponering mot olika tillgångsslag summerat https://minportfolj.se/rapport/3Er0wOd

Skriv gärna feedback i denna tråd

Fungerade bra! Snyggt att få en bra sammanställning av innehaven. Kan man lägga in uppgifter från sparkonton också? Isåfall vore det en önskvärd funktion.

Tack! Yes det går att lägga till manuellt. Expandera “Lägg till manuellt”, ange värde och välj “Konto” som tillgångsslag. Klicka “Lägg till” så uppdateras diagrammet o tabellen

Såg att man inte kan lägga till fonder och ETF:er manuellt. Tror de flesta vill skilja på dem och inte ha dem under Aktier eller Övrigt.

Hehe, två nya användare diskuterar? :wink: Snabbt jobbat av Eas att hinna testa tjänsten (<30 min efter trådstart) plus regga konto (en timme efter dig för övrigt) och skriva att det ser bra ut. Tipps på nästa gång, låt det gå lite tid för att det ska bli troligt :grin:

3 gillningar

Om din ETF är i kategorin aktier enligt förvaltaren så hamnar den där. Är det ETF räntepapper tex hamnar den under räntor. Om du anser att värdepappret är fel kan du flytta det.

Om det hamnar under Okänt känns inte värdpappret igen. Då kan du ange kategori själv.

Verktyget klarar både fonder, etf:er, aktier och certifikat etc

Kanske kan vara så :popcorn::grin:

Well, bad en kompis testa verktyget o skriva feedback i tråden. Är väl lite övertaggad efter att byggt på det ganska länge. Tycker den är ganska användbart om man har massa olika fonder, aktier, certifikat etc. Har en massa fler funktioner i åtanke men behöver feedback för att veta vad jag ska fokusera på.

Ingen fara. Gav dig ju ett tips för nästa gång :wink:.

Men sånt där lönar sig sällan i längden. Istället, skriv ett utförligt inlägg med Screenshot på en exempel rapport etc.

Tittade snabbt på din sida och i en första anblick såg det ut som om man måste betala för att testa. Dessutom var det inte lätt att följa instruktions giffen.

Startsidan ser lite för oproffsigt ut för att jag ska ladda mina innehav där (även anonymt). Första sidan bör ha ett exempel på resultatet.

Sorry för negativ feedback, men se den konstruktiv och bygg en supertjänst.

1 gillning

Du har rätt i det var onödig. Var som sagt lite övertaggad :slight_smile:

Tack för värdefull feedback :slight_smile:! Håller med om att den ser lite opproffsig ut. Ska se om jag kan plocka fram lite stylingkunskaper. Ska även fixa bättre giff:ar och instruktioner.

Länken i inlägget funkar idag och om nån vill testa mer så kan ni höra av er för fler länkar. Annars kostar det 9 kronor, mest för att täcka lite serverkostnader, databas etc.

Om du kollar exporterade innehav från Nordnet så ser du att det inte finns nått som är kopplat till dig som person. Endast namn på värdepapper och värde, utveckling etc. Avanza skickar visserligen med kontonummer men det är väl heller ingen hemlig information. Man kan ju nolla den kolumnen först innan man laddar upp filen, om man vill.

Nedan är ett exempel på rapport. Man kan ange målprocent och se hur mycket man ska köpa / sälja per tillgångsslag för att nå målprocent. Man kan även expandera varje tillgångsslag och se vilka värdepapper man har där.

1 gillning

Snyggt med ombalansering. Bra funktion som du bör lyfta fram mer.

1 gillning

Som jag skrev syftade jag på manuell inmatning. Ska jag lägga in det själv så skulle jag vilja skilja på aktier och fonder.

1 gillning