Hjälp med Fiverr och hosting

Hej jag har skaffat hjälp på Fiverr och göra en hemsida till mitt företag. Men problemet är Swedbank varken godkänner Bluehost, namecheap, Godaddy.com och typ alla andra ”hosting” sidor.
Hemsidan ska göras i wordpress.

Swedbank? Verkligen? :thinking:

1 gillning

Ja. De säger att dom sidorna inte är ”säkra”.

Varför krävs Swedbanks godkännande för det? Det är ju inte upp till dem vilken lösning du har till ditt eget bolag? I vilket sammanhang har de nekat dina val?

1 gillning

Ja, tror du får hjälpa oss med mer kontext. Det låter sjukt märkligt. Ställer man in DNS rätt så ska det mycket till för att de ens ska kunna lista ut vem som är hosting provider.

De anser inte att företaget tex Bluehost.com är säkra att betala till. Jag har pratat med fyra olika på Swedbank och de säger samma sak. Inte en enda sida fungerar.

Jag skaffade en domän på wordpress.com .Sedan vill han på Fiverr ha en sida där han gör sidan om jag fattar rätt(godaddy.com, Bluehost, namecheap etc).

Så har ni några tips på sidor som funkar?

Låter mycket märkligt. Jag har själv Swedbank till mitt AB och använder godaddy till mina domäner.

1 gillning

Ska du sälja via hemsidan (ta emot betalningar) eller handlar det om att betala en leverantör? Vad är det exakt de har en åsikt om?

Förstår tyvärr fortfarande inte

1 gillning

Om du inte kan betala en domän från godaddy via Swedbank är det nåt fel, det ska självklart fungera.

Jag har personligen aldrig blivit nekad en betalning. När händer det egentligen? :thinking:

Jag har swedbank (privat) och har betalat till alla sidorna du nämner. Inga problem, det är något annat som spökar här vid.

Jag ska betala tex Bluehost, godaddy etc för att han på Fiverr ska göra min hemsida i wordpress där.

Tack! Det är nog något annat som krånglar hos Swedbank.

Konstigt att Swedbank säger fyra olika gånger att dessa sidor inte är ”säkra”.

Med kort eller banköverföring? Är ju inga stora belopp. Låter sjukt konstigt, dagens mysterium.

Är det inte bara ett automatsvar på att något konstrar? Det låter så i mina öron.

Vad är det de nekar dig?

Försöker du göra en nätbetalning som misslyckas och sedan pratat med Swedbank och frågat varför?

Är du på jakt efter ett snorbilligt webbhotell som kan hosta Wordpress, kolla in https://inleed.se/ som är ett svenskt aktiebolag som dessutom gör vinst enligt Alla Bolag.

Det löste sig när jag hävdade att ni på forumet använde dessa sidorna till era hemsidor och att jag hotade att byta bank. Då löste det sig direkt. Bedrövligt att det ska ta fem gånger innan de ens orkar kolla vad problemet var istället för att bara säga att dessa sidor ”inte är säkra”.
Så Det var nog bara något litet krångel och usel service från Swedbank

Tack alla❤️

7 gillningar