Sitter och ska överföra pengar från mitt räkningskonto till swishkontot och får meddelandet att “Kontot har begränsningar”. Kan inte föra över något (testat med 100:-).
Sitter nu i Swedbanks telefonkö och gjort det i 30 minuter och jag har haft plats “över 100” hela tiden.
Är det något fel hos Swedbank eller någon som vet vad det kan bero på?
Gör inte direkt några konstiga överföringar - vanligt Svennsonnyttjandet av kontot.
Edit: det är mitt konto där alla räkningar betalas och dras ifrån (autogiro).
Stötte in i ett liknande problem när jag skulle föra över en utdelning. Satte ett för högt belopp för en enskild transaktion. Därefter gick det inte att föra över något belopp, inte ens 100 kr. Problemet är att Swedbank räknar ihop summan av alla transaktioner, lyckade som misslyckade. Kanske det som menas med “begränsningar” i ditt fall.
De kan lösa det om man ringer in. I mitt fall tog de tillfälligt bort begräsningen.
Tack Robert för snabbt svar.
Blir att sitta i telefonkö i några timmar. De tackar i alla fall för att man väntar…
Får hoppas det löser sig. Orkar inte med något strul.
Låter kanske själviskt men skönt att höra
Är lite orolig att man ska behöva hamna i något “EPTMSMSTVP”- filter (Eventuellt PengaTvättsMaffia Som Måste Stoppas Till Varje Pris) och därefter behöva redovisa alla swish runt 200:- som gått till mat för dottern som är en fattig student.
Om det skulle vara den här teorin som orsakar problemet:
så borde du kunna komma runt det genom att tillfälligt höja ditt inställda maxbelopp för swish. Men nu är det ju antagligen något annat som strular hos Swedbank.
Kom fram nu. Fick någon form av köpass mellan nummer 70 ner till 20 tror jag. Supporten sa jag skulle pröva nu då det antagligen har löst sig. Testade och det fungerade att skicka och således med BankID. Fick inte felmeddelandet i alla fall. Om det kommer fram (till kontot på Norhmill) imorgon är en annan fråga. Vi får se.