När jag ska skicka pengar från Swedbank till andra banker som Avanza eller SBAB kan jag bara skicka max 100 000 kronor åt gången, eftersom de har en “tillfällig” beloppsgräns per dag.
Vill jag skicka mer på en gång måste jag kontakta dem eller gå till ett kontor. Vad är det för konstigt system? Kan jag inte bara skicka mina pengar dit jag vill? Hur skickar ni era pengar till andra banker?
Är ett sätt att stoppa folk från att bli barskrapade när de blir lurade av scammers per telefon.
Samt att de vill ställa frågor kring hur dessa pengar ska användas och förstår kundernas mönster. Hjälper även till att dokumentera vad som händer ifall man vill flytta tillbaka pengar från Avanza eller var de nu hamnat.
Ja men då förstår jag låter ju ändå som en rimlig anledning, men flyttar jag 100k varje dag till ett annat bank som Avanza, ser det inte lite konstigt ut inför Swedbank sen tar det ju så himla tid
Bättre att ta det via deras telefonbank. Ring och hör hur lång kön är för att avgöra hur du vill göra. Max är 1 miljon för en överföring. Ska du skicka mer får du fortsätta ringa in varje dag tills du fått över dina miljoner.
Besöker du ett kontor så försvinner begränsningarna för just den överföringen har jag för mig.