Hjälp med strukturering

Hej ska försöka sammanfatta mig tydligt och behöver bara lite tips och råd även om jag vet att man gör vad man vill med informationen!

Såhär ser mitt sparande ut idag (inga exakta siffror men ungefär, är 27 år, barn, villa)

Lysa fondrobot: ca 170.000kr (månadsspar 1800kr)

Swedbank robur all: ca 50.000kr (månadsspar 500kr)

Pensionssparande: månadsspar 500kr

Buffertkonto/sparkonto: ca 80.000kr

Jag funderar nu på att placera om och göra om, eller ska jag fortsätta på samma spår?

Har titta lite på att investera i Länsförsäkringar global indexfond, avanza zero samt spiltan aktiefond.

Hur hade ni gjort? Tagit ut allt från lysa och fördela om på avanza? Sålt av de på Swedbank och flyttat till lysa? Fortsätta som jag gör?

Kom gärna med lite råd är lite förvirrad

Är tyvärr i samma situation :sweat_smile:
Lysa är bra om man inte vill lyfta ett finger fram till pension?
Vill du pilla med fonder själv så välj egna.
Så beror väl på vad man vill?

Du kan fortsätta med Lysa.

Är det Swedbank Robur Access Global A? Är det den kan du fortsätta med den då det är en bra global indexfond.

Är Swedbank Robur-fonden global är det bara fortsätta som du gör med både den och Lysa. Tycker det ser strukturerat och fint ut. Fortsätt bara att månadsspara oavsett vad som händer. Justera summorna om du absolut måste, men sluta aldrig. Även om det bara är ett par hundralappar under en tuffare ekonomisk tid så gör de skillnad i det långa loppet även om det inte känns så i stunden.

Ja precis, känner väl lite att det är klart man kan lyfta lite mer än ett finger om det är mödan värt, men är det mödan värt är ju frågan :joy:

Ja det är det! Ja men kanske ligger rätt okej där jag är då helt enkelt…

Ja det är den!

Jag är i valet och kvalet att välja Lysa, fick precis nys om den!
Men lutar nog åt att jag kör Robur Access istället, då jag redan har lite i den :blush:

Men tycker du ska fortsätta med Lysa då du har majoriteten av ditt sparande där redan :sweat_smile: