Hjälp ukrainska räddningstjänst

Hej,

Jag är från Ukraina men bor i Sverige sedan 2014. Jag försöker hjälpa mitt land så gott det går. Just nu har vi 4 släkt som bor hos oss som får inget ekonomiskt stöd, tyvärr (man får bara rätt att bo och jobba i Sverige). Vi hjälper andra med insamling av kläder och varor, våra vänner kör regelbundet varor till ukrainska gränsen från Sverige, alla hjälper så gott det går. Men resurserna tar slut.

För några dagar sedan kontaktade mig min gammal kollega som ber om ett konkret hjälp - drönare. DJI (stort Kinesiskt drönar företag) förbjuder försäljning av drönare till Ukraina (inte så neutrala hm… ) och det finns stor brist på delar. Kanske någon här i forumet kan bidra, sprida… tack :pray::ukraine:

“We need Drones, please help!!!”

A message from my drone colleague Ruslan Beliaiev who taught me operating UAV in 2017 and later collaborated on various forestry projects in Sweden. He is from Kyiv, he runs a drone business with 100+ drone operators for various civil projects as filming, marketing and GIS.

A couple of days ago he reached out for help! Since the beginning of the war Ruslan and his team, now 1000+ volunteers, help to asses the war situation from the air for rescue and evacuation operations. They need more civil drones and drone parts which are impossible to get in Ukriane anymore.

Every drone with a decent camera works: DJI Mavic or Phantom, Spark or parrot. Especially some thermal drones.

I am asking you to contribute!
If you have a used drone, drone parts or maybe able to purchase a new one yourself please do so and send it to us - we will take care of the rest, by driving them to Polish boarder and handing over to Ruslan and his team.

Every drone footage captured on time - saved lives!!! Every action matters :muscle:t3:
Слава Україні :ukraine:

Contact info (:sweden: only for now):

4 gillningar

Riktigt bra intiativ, har en drönare som ligger och samlar damm där hemma. Skickar om det så fort jag kommer hem :blush:

2 gillningar