Jag har ju postat en gång förut om min vigselring som jag ska köpa. men jag behöver hjälp igen.
Jag tycker om bild nummer 1 men min mamma anser att den är för stor och att bild nummer 2 och 3 med en mindre sten passar bättre. (jag ska ha sidostenar oavsett).
Jag tror att priset kommer bli samma på de två alternativen. Då känner jag lite att det känns dumt att betala 30:000 för en mindre sten när jag kan få en större sten för samma pris om ni förstår hur jag menar?
Vad tycker ni? Jag har hört att man ofta ångrar att man tog en mindre sten inte en att man ångrar att man tog en för stor sten.
Nr2. Estetiskt finast. Men skulle aldrig lägga 30 lax på en sketen ring. Är det materiella viktigt kanske jag hade tänkt om. Ringen gör ju ingen skillnad för kärleken precision.
Tycker nr 1 är snyggast. Storlek på sten och kostnad för ring spelar ingen roll, det är helhetsintrycket som räknas tycker jag. Skulle personligen inte lägga 30k på själva ringen, hade hellre lagt dessa pengar på något roligare vid bröllopet eller eventuell resa.
Jättesnygga alternativ men till vardags tycker jag att släta ringar med hårda stenar “inbakade” är mer praktiskt. Jag tar aldrig av mig min vigselring. Med stor utanpåliggande sten skulle jag fastna i allt; kläder och hår och den skulle mest ligga i en låda…har en sån med stor safir - den ringen åker bara på till fest…
Hej! Tack för din kommentar ja, jag är lite orolig för att fastna men enligt flera guldsmeder så fastnar man inte speciellt mycket att man lär sig efter att tag när man har vant sig… Men jag förstår hur du menar
Guldsmeden kommer göra en ring som ser ut som bild 1 och det blir dessutom bättre kvalité på diamanterna som guldsmeden själv använder.
Det blir TW/SI istället för W/SI så det gör mig mycket glad! Var dessutom ungefär en tusenlapp billigare när guldsmeden gör ringen själv vilket inte är en nackdel