Vilken ringkombination tycker ni är finast?

Hej!

Jag ska gifta mig i sommar och jag håller på att kolla på vigselring.

Jag tror att jag har hittat den jag vill ha (avslöjar inte vilken ännu):

Vilken ringkombination tycker ni är finast och varför? :slight_smile:

Ringarna ser större ut på bilderna eftersom jag har försökt zooma med kameran. De ser också finare ut i verkligenheten

2 gillningar

Ettan, med viss reservation om stenen kommer att fastna i saker. Varför är lite svårare, kändes lite mer vuxet, den andra var lite som när man köper 10 ringar på en billig klädbutik som tonåring

1 gillning

Ettan, men känns som att den kan fastna.

1 gillning

Jag gillar inte ringar med sten, men om man prompt vill ha en så… föredrar jag nog trean. Den ser nättast ut.

1 gillning

Tack, ja jag frågade tillverkaren om de fastnar mycket. De sa att de inte fått information om det (vilket kanske inte är så konstigt vem orkar berätta det?). Men de sa i affären att eftersom den har diamanter på sidan om istället för klor som vid “vanliga” diamanter så fastnar den inte riktigt lika mycket som andra diamantstenar men det är såklart en faktor värd att tänka på.

Tack! Ja, risken finns att den kan fastna men spontant tänker jag nog att den kan vara värd den risken, den var så fin :slight_smile:

Tack för din kommentar :slight_smile:

Sen beror det ju på hur man använder dem och vad man gör.

Jag har bara en sten i min och den fastnar ibland den med :sweat_smile: Men jag sover och duschar inte med dem och har ett jobb där de inte stör. Huvudsaken är ju att den känns fin och att du vill ha den! Gillar den runda stenen mer i ettan med, känns lite mer annorlunda mot den klassiska klon eller vad det kallas på tvåan.

1 gillning

okej! Ja verkar som att man inte kommer runt att den fastnar men jag får försöka vara försiktig om det går :stuck_out_tongue:

Ja exakt, det var därför jag fastnade för ettan. Jag gillar inte ens såna ringar egentligen men det känns liten och stor samtidigt om du förstår hur jag menar :slight_smile:

Ska tilläggas att ring 1 är mer än dubbelt så dyr som ring 2.

Absolut 3 eller 4. Svårt att välja utifrån bilderna men de är finast, tycker jag!

1 gillning

Tack snälla :slight_smile:

Om det är viktigt vad vi tycker, vilket det förstås inte är, borde du ta ett kort med alla ringarna bredvid varandra!

Grattis och lycka till! :heart:

1 gillning

tack för din kommentar :slight_smile:

2 gillningar

Hej å grattis till planerat giftermål!

Är ringen på bild 3 o 4 densamma. Personligenföredrar jag dessa iaf, av de kombinationer du visar. Jag tycker grovleken på ringen, såväl som stenens storlek bättre går samman m tidigare ring/ringar.
Ring 1 är fin, men matchar ej de tidigare , ringarna är av helt olika karaktär.
Jag personligen skulle nog valt ring 1 o även förnyat förlovningsringen.
H
Du låter väl oss få se ditt slutgiltiga ringval sedan?

Grattis igen!

2 gillningar

bonus: Finns barn eller barnplaner? Isf kan jag vittna om hur mycket jag hatade mammas ring och infattning när jag rev mig som liten. Det händer inte en gång om vi säger så.

Man väljer kanske inte enbart efter detta, men just att fastna/rivas är bra att ta med vid beslutet ändå. :slight_smile:

1 gillning

Bild 3 och 4 är samma.

Jo jag vet att de inte passar ihop men jag giller ändå ring nummer ett måste jag säga av just den anledningen också :blush:

Tack! Inte ännu men längre fram förhoppningsvis.

Tack det är en bra kommentar att tänka på :blush:

Tack! Ja det ska jag göra om jag kommer ihåg det :blush:

Jo, jag gissade att den var dyrast. Samtidigt så vad jag kan minnas har jag bara en gång ångrat en dyr sak efter att jag betalat och tryckt bort priset ur minnet, då upplevelsen inte nådde mina förväntningar. Dessutom tror jag att det är lättare att ångra någon man velat haft, men inte kostat på sig. Så om du inte tar den ringen du vill ha, kommer du inte att tänka på den varje dag i 20 år framåt? Förutsatt att den inte kommer att fastna i saker och att ni har råd.

1 gillning