Min mamma sa att när det är så många diamanter och speciellt en så nhär Halo så är det “en ring man inte har varje dag utan när man vill känna sig fin”.
Det min mamma menar är att pga alla diamanterna så kan den fastna i saker och därför inte är en ring man har hela tiden
Jag tar dock av mig min förlovningsring när jag sover, städar, diskar, tränar och såna saker.
Nu till min fråga, ni som har liknande ringar hur bär ni dem? (behöver alltså inte vara bilder på Fjällbrud ringen) Har ni dem endast vid speciella tillfällen eller har ni dem jämt? Kan ni också ladda upp bilder så jag får se hur de ser ut?
Du efterfrågar erfarenheter av att bära fjällbrud. Jag har inte det, men min fru
har både både allians- och halovarianten av fjällbrud. Hon använder dem dagligen, men tar av dem då vid träning och städning etc. För henne har det funkat bra.
Jag har på mig mina ringar till vardags och tar av mig dem när jag tränar, städar, sover osv främst för att jag tycker att det är obekvämt. Jag har inte med mig ringarna när jag är på sol och badsemester för att jag blir svullen om händerna och vill inte lämna på hotellet. Jag tycker däremot inte att ringen fastnar i något.
Min väninna tar aldrig av sig sina ringar, inte ens när hon sover.
Man ska ju bära vigselringen varje dag resten av sitt liv.
Men det beror ju lite på hur stor den är. Och vad man arbetar med.
Jag köpte en Cartier enstemsring som bärs varje dag till min flickvän. Fördelen med Halo är ju att man har en mindre diamant som omges av fler stenar så det blingar mer än vad det kostar så att säga.
Vem är så snäll och bär den till din flickvän varje dag? Är det på en liten sammetskudde?
(Förlåt, jag kan inte låta bli att roas av syftningsfel.)
Mer allvarligt: Jag tillhör de som tycker att man ju valt att “ringmärka” sig av en anledning och att man då ska ha ringen på sig. Sedan tar jag också pauser ibland, speciellt om jag ska hantera tyngre verktyg och annat. Den vigselring jag en gång hade fick så mycket stryk vid grävning en gång att jag fick banka ut den medan den satt kvar på fingret, för att överhuvudtaget få av den. Den ligger skev och sned i nå’n låda.
Ja, jag håller med dig, jag vill ju bära den nya varje dag. Det var bara min mamma som gjorde mig osäker om just denna ring eftersom jag inte kan något själv om ringar
Min förlovningsring är extremt liten för jag har små fingrar så jag vet hur det är. Dock så lägger jag alltid ringen på en jättebibel (lite symboliskt) och för att alltid veta var jag lagt den. Är ju dock svårt om man omedvetet lagt bort den såklart
Min fru har designat sin ring själv och har en sten (ja, fråga in mig exakt vad det är för någon typ) som vi fått av mina föräldrar i ringen. Hon har den alltid på utom när hon jobbar (då dom inte får ha ringar av säkerhetsskäl). Hon har putsat upp den lite då och då för att få den ännu finare och även töjt den lite, men generellt tänker jag att det man har ska man använda, annars kan man lika bra vara utan! Jag har ALLTID på mig mina ringar och även halsband (utom när jag badar bastu).
I praktiken är jag utan, var många år sen jag använde den sist. Gillar inte att ha saker på fingrarna visade det sig, förutom böket med att ta av och på nästan dagligen.
Först och främst Grattis till stundande bröllop! Att välja ring är inte så enkelt. Eller det var det åtminstone inte för oss. Man vill ju ha en snygg ring men samtidigt vill man ju kunna bära den med stolthet varje dag. Det innebär att den måste vara praktisk också. Vi landade tillslut på en ring med inbakade diamanter. Det finns alltså inget som kan fastna i något och den går att bära till alla kläder och handskar.
När det är utstickande diamanter och klor så är det väldigt lätt att det fastnar i vissa klädesplagg samt att det kan skava mot andra fingrar.
Nu har jag förvisso inte en sådan ring utan mer allianstyp. Jag tycker att den jag har fastnar i mycket så jag hade inte kunnat tänka mig en med stor sten.
Men jag tänker att det nog är lite personlighetsbundet och framför allt en vana. Finns ju en del som kan hantera långa naglar och högklackade skor. Jag är mer fjällräventypen klädmässigt (trots att jag inte äger något av just Fjällräven).
Jag har på mina ringar hela tiden förutom på jobbet (vården), när jag duschar, badar, arbetar i trädgården, tränar och bakar. Eftersom jag inte kan ha dem på jobbet sover jag i dem. Skulle kännas som att jag har dem för lite annars.
Min man har också ring men använder den aldrig. Han får utslag av den så han är förlåten.