Ni med stora diamanter eller Haloringar - har ni era ringar på er hela tiden eller endast vid speciella tillfällen?

Tack snälla :slight_smile: ja du har helt rätt.

Tack för din kommentar! :slight_smile: oj utslag, vad jobbigt :frowning:

Min fru har en sidostensring (1ct + 14x0,05ct) flankat av 2 matchande alliansringar. Till vardags bär hon samtliga, med undantag för träning och dusch/bad eller under graviditeten då ringarna inte alltid passade. Dock händer det att hon enbart bär en av aliansringarna då vi reser. Har nog bara hänt någon enstaka gång i Sverige att hon inte velat att det ska glittra för mycket.

1 gillning

Tack så jättemycket! :blush:

Min frus ringar bärs dagligen. Utantag när hon sover.

Screenshot_20230113_224912_Dropbox

1 gillning

Tack snälla för din kommentar och pluspoäng för bilden! :slight_smile: och ringarna fastnar inte mycket i saker?

Igår gick jag till min guldsmed och bestämde mig.

Guldsmeden kommer göra en ring som ser ut som bild 1 och det blir dessutom bättre kvalité på diamanterna som guldsmeden själv använder.

Det blir TW/SI istället för W/SI så det gör mig mycket glad! Var dessutom ungefär en tusenlapp billigare när guldsmeden gör ringen själv vilket inte är en nackdel :slight_smile:

Tack alla för er hjälp! Jag tror att det kommer bli jättebra. Min mamma tycker att mittenstenen ändå kanske kommer bli lite stor men jag är oavsett nöjd med att jag tog den större storleken på diamanterna som jag vet att jag ville ha :slight_smile:
jag ska försöka komma ihåg att att ta en bild sen när jag får den :slight_smile:

Idag kom äntligen min ring!! Tack alla :smiley:

Jag kommer faktiskt ha vigselringen innerst för jag läste enligt gammal svensk tradition har man vigselringen innerst för den är dyrast och närmast hjärtat

Jag valde att göra en egen design av bilden ovan :blush:

7 gillningar

Snyggt! Och viktigast att du själv är nöjd :slight_smile:

2 gillningar

Tack snälla! Ja, jag kunde inte bli nöjdare, den ser ännu mer fantastisk ut i verkligheten :slight_smile:

1 gillning

Wow! Grattis, och grattis i förskott till giftermålet! :heart::heart::clinking_glasses:

(tack för att du återkopplar, det är alltid så himla fint att få ett “hur-gick-det-sen”-inlägg)

3 gillningar

Vad extra glad jag blir att du tar dig tiden att kommentera mitt of-topic inlägg, Jan. Och tack snälla för din fina kommentar! :heart: :slight_smile:

Blev lite fel i kommentaren när jag skulle svara, blev flera kopior av svaren av misstag

3 gillningar

Inga problem man vänder ringen så stenarna är inåt i handen bara🎉

2 gillningar

En viktig grej många glömmer är att rengöra sina smycken. Om de inte är rena glittrar de inte lika mycket :star: ta en liten kopp med varmt vatten med lite tvål i o exempel en mjuk tandborste o drar lite försiktigt. Innan du heller ut vattnet kollar du att alla stenar sitter kvar!
Nästa viktiga grej är att kolla klorna på ringen. Jag vet att min mor gjorde det ca varannat år för att inte mista någon sten. Själv gör jag det inte lika ofta men å andra sidan använder jag ringar sällan nu mer då de inte passar i mitt jobb. Ofta kollar guldsmeden detta åt dig gratis någon gång efter köpet.
Kom även i håg att spara kvittot och gärna bilden ovan om du råkar ut för stöld.

Stort lycka till och ha ett kul bröllop💕

3 gillningar

När man har handskar/vantar då menar du? :slight_smile:

Tack snälla för hjälpen, det är jättebra information och hjälp för mig att få! Tack :smiley: :slight_smile:

1 gillning

Dags att byta ring för din man?

1 gillning

Tror inte vi hittar någon som fungerar tyvärr. Han har exem och reagerar på de flesta material, och även utan material.
Och ringen är ju trots allt oviktig, gifta är vi ändå.

Ja precis :blush:

1 gillning