Högre nivå på insättningsgarantin nästa år

Nästa år gäller 1 150 000 kr för insättningsgarantin

4 gillningar

Vad ska diskuteras i denna tråd? Utveckla.

1 gillning

Sjukt förvirrande när man läser tråden eller rubriken lagom i december 2026. :grin:

Ibland räcker det att man bara håller med! Det behöver inte diskuteras allt möjligt :wink::joy::+1:

1 gillning

Det är en informerande tråd, då vissa likt mig själv nu kan höja beloppet man sparar på en enskild bank.

Allt behöver inte vara en diskussion

4 gillningar

Du kan ju hissa eller dissa, med en längre utläggning, så kan någon annan med motsatt åsikt debattera. Kom igen, du kan nog få till en skön debatt :blush:

1 gillning

Det är ditt jobb som trådstartare att lägga någon grund i form av diskussionsunderlag.

Du startar och styr diskussionen med din trådstart.

Om man bara ska lägga in en one-liner om att någon ränta, insättningsgaranti eller något annat som periodiskt uppdateras återigen har uppdaterats kan man lika gärna göra det i en befintlig tråd.

2 gillningar

Säger du, ja. Men inte nödvändigtvis. Man kan ha olika åsikter om detta. Ett inlägg kan också tjäna som ett enkelt sätt att informera. Så kan de som är intresserade ta till sig informationen eller bara bortse från den och skrolla vidare.

Jag föreslår det sistnämnda för dig. :snowman::folded_hands:

1 gillning

Vi kan ju diskutera varför beloppet inte höjts lika mycket som inflationen! :blush:

Varsågod och God Jul! :sparkles::christmas_tree:

1 gillning

Det finns redan en tråd om detta:

5 gillningar

För att det är ett europeiskt system. Vårt belopp baseras på växling av detta belopp i Euro till SEK.

1 gillning

Har det hänt att denna “garanti” betalats ut i Sverige?
Har inte ens läst på hur garantin funkar, kan ju inte vara att starta en bank ta alla pengar o konka o sen låta staten betala kunderna?

Jo, men varför inflationsjusteras inte beloppet på EU nivå?

Jag kan också bidra: om skiten träffar fläkten på riktigt litar jag inte det minsta på dessa garantier. Sverige får frispel för minsta lilla darrning i den trygga vardagen.

1 gillning