Jag och frugan åker till New York i mars i år. Det är en eurobonusresa i businessklass tur och retur.
Eftersom flygresan inte är en revenue-biljett så är jag beredd att lägga lite mer på hotellkostnaden.
Jag/Vi känner därför att vi vill bo på midtown Manhattan så vi har gångavstånd till mycket, även om vi kommer att transportera oss via tunnelbanan med. (Ja jag vet att det är dyrare där, men det är ett aktivt val att vi vill bo där).
Jag och min son bodde fyra nätter på Hard Rock Hotel som ligger nära Times Square: NYC Hotels Near Times Square | Hard Rock Hotel New York. Det är ett nästan nybyggt hotell som är jättefräscht och relativt tyst. Det pågår en del arbeten i närheten och området är inte jättefräscht, men det är nära till en tunnelbanestation och bara några minuter till Times Square. Vi åt frukost på Ellens Stardust Diner: https://www.ellensstardustdiner.com/ som ligger på gångavstånd. Att äta på Ellens Startdust Diner är verkligen en upplevelse, men se till att vara på plats när dom öppnar för att inte behöva stå i lång kö.
Senaste gången vi var i New York bodde vi på Ink48. Kanske lite avsides men absolut promenadavstånd till Times Square och utsikten från rummet mot “centrum” var verkligen en upplevelse när vi checkade in på kvällen och staden var upplyst.
Verkade ha en trevlig takbar men det var lite för kallt när vi var där för att besöka den.