Hur använda rejäl inkomstökning

Det är sammanlagt så vi bor kvar där vi bor :blush:

Ja då handlar det inte om 49-50% :grinning:

Bra tips om man vill bli lurad på pengar? Fråga en bankman om sparråd är som att ta råd av en bilförsäljare vid bilköp, mäklare vid bostadsköp, hästhandlar vid hästköp etc…

3 gillningar

Grattis till inkomstökningen. Är det bara jag som är nyfiken på hur ni ökat era inkomster?

2 gillningar

Fast är det det? Har för mig att det vid överföring från man till kvinna magiskt försvinner flera procent pga skillnader i könens förväntade livslängd.

Den ena av oss har hög lön sedan innan. Den andra har ökat lönen med ca 30 000 brutto pga ny anställning efter att ha arbetat i egen bolag några år där löneuttaget varit relativt sparsamt.

Bolaget kommer finnas kvar vid sidan och ha en viss verksamhet kvar.

1 gillning

Bra jobbat! Kul att höra att ni kunnat öka så markant. Det ger massa möjligheter!

1 gillning

Inget vettigt motargument Jo dom räknar ner summan som överförs lite. Damerna har dock statistiskt fördelen av att leva fler år och man räknar utbetalningen utan hänsyn till det så det jämnar ut sig .Bör vara Hyfsat neutralt.

Amortera så mycket som ni kan så att ni blir fria människor (bli av med all lån).

Ja, öka amortering blir det helt klart. Sen gillar jag tanken på att dela den ökade inkomsten med 1/3 amortering 1/3 investeringar och 1/3 på sådant som känns värdefullt nu. Man vet ju aldrig hur länge man får vara pigg och frisk nog att njuta av livet.

1 gillning