Hur är det med säkerheten på sidan Jan

Undrar mest över vilken säkerhet denna sida har mot antivirus osv.

Får upp det på bilden var gång nu när jag kommer in.

Ps. Raderat efter tips

1 gillning

Jag gissar på reklam från AVG. Har du gratisversionen? Vill du lösa får du betala extra. Dessa företag är lite av en maffia som man betalar för beskydd :sweat_smile:

8 gillningar

Kan vara att den tror att det är en banksajt, när den läser texten.

Samtidigt tycker man ju att den borde se att sajten är https och inte begära något som redan är :smile:

3 gillningar

Sant. Tycker bara det är konstigt det bara händer på denna sidan. Inte ens på riktiga osäkra sidor kommer det upp

1 gillning

Oj, ingen aning. Har aldrig varit med om det. Någon annan som upplever samma sak? Är det bara forumet eller på grundsajten också?

https://rikatillsammans.se?

2 gillningar

Problemet är nog snarare AVG. Du kan plocka bort det istället. Microsofts egna duger…

8 gillningar

Denna reklam är scam för folk som inte kan IT.
Dina banktransaktioner är redan krypterade, och de blir inte mer privata med VPN. Det är bara andra aktörer som ser (vissa delar av) din data (AVG istället för din internetleverantör)

10 gillningar

Jag har AVG och får detta lite då och då här och på andra sajter typ Aftonbladet etc. Är bara en ploj från AVG som vill få dig att köpa VPN.

4 gillningar

Antivirus är inte så farligt. Det är värre med virus.

7 gillningar

Eller hur! Vilken dynga, ej använt AVG på 15 år men redan då höll de på med sånt trams.

Jag har också AVG men tycker man lär sig vad man ska bry sig om. Sedan är det alltid kul att se var på kartan den tycker man är den här gången. :rofl:

Men nej, jag får inte upp det på RT, så allt handlar ju om hur du ställt in den att jobba.

Har det på mobilen av någon oförklarlig anledning… Är nära på att avinstallera just på grund av dessa påhopp om att köpa upp sig.

Behöver inget AV på mobilen alls så det är bara att plocka bort och njuta av bättre batteritid, mindre störningar och att AVG spårar och säljer din data.

5 gillningar

Du lär ta bort bilden eller sudda ut din IP-adress då den inte bör delas publikt. Det är inget fel på rikatillsammans utan det är ditt antivirusprogram som spökar.

1 gillning

IP adresser är inte på något sätt “hemliga”. Om du mot förmodan vill ha en ny IP adress så kan du starta om din router.

1 gillning

Lol jävla autocorect :joy:

3 gillningar

Dessa antivirus program är mer likt de virus de påstår sig att skydda dig mot.

Ignore, delete, and move on.

Inte alla leverantörer stödjer detta utan många tilldelar dig en statisk IP address som du inte kan ändra.

Internetleverantörer (ISP:s) delar inte ut statiska IP adresser till höger och vänster, då det är mer kostsamt och används för specifika behov. Så länge du inte explecit ber din ISP om det eller köper en tjänst med en virituell server eller dyl så kommer du inte få en statisk ip. Och även då så är det inget “hemligt”. Adresserna är bokstavligen publika.

2 gillningar

Vi har aldrig bett om det men båda de leverantörer vi haft har gett oss statiska IP adresser. :person_shrugging:

1 gillning