Hur blev ni nöjda med er ekonomiska situation

Hur vi blev nöjda? Tänker mig att det är en blandning av att kunna ha det bra nu (ett tryggt varmt hem, alltid mat på bordet, möjlighet att utöva intressen) och långsiktigt (vet att sparandet tickar på och att vi kommer ha det bra även i framtiden). Men också landa i att det inte går eller är rimligt att kunna göra exakt allt samtidigt; det är inte möjligt att åka på jordenruntresor, bo i coolaste strandvillan, ha en lyxbil, satsa på karriären och också vara hemma och ha det chill. Var sak har sin tid och det jag gör nu är något jag har valt (vilket gör att jag också valt bort något annat, men det är helt okej).

Jag tycker det låter som att ni har en jättebra ekonomisk situation, är du/ni säkra på att det är just ekonomin som ”skaver”, och inte nått annat? Ni kanske egentligen bara går och väntar på att försöka få barn eller köpa eget ställe att renovera eller vad det nu är? Det kan ju vara logiskt ”rätt” att vänta och spara, men livet är pågår också nu, så om ni vet vad ni drömmer om så börja utforska om det är möjligt att börja redan nu? Eller i alla fall tidigare än ni kanske tänkt baserat på vad man ”borde” göra?

6 gillningar