Hur gör ni med PPM-kontot?

Har en undran om hur ni gör med ppm i dessa tider? Sitta lugnt i båten eller säkra?. Hur långt ska det sjunka innan man agerar? 5,10,15%?
Jag är 60år, sjukpensionär och hade 3milj+ i ppmvärde vid årskiftet. (-7% i år.)

2 gillningar

Ap7 Såfan löser alla bekymmer . Sköter sig automatiskt. Grattis till mycket pengar i Ppm👍

2 gillningar

Säkra? Som i att ändra till räntefond?

Sitter man i Såfa och inte har ändrat till 100% aktier i den, så bör det börjat viktats om till mer räntor redan för dig.

Jag vet inte hur jag hade gjort i din sits, men kommer troligen själv välja 100% aktier så länge det går på PPM. Då jag lär få garantipension, om jag inte får ovanligt bra avkastning.

Har också full sjukersättning, men är 43 år, så har 25-26 år kvar till pension.

1 gillning

Om TS sitter i Såfa, så är det en andel räntor, då det är en generationsfond. Om jag minns rätt.

1 gillning

Det får du😉 blackrock world gold och
Handelsbanken Sverige 100 index från trumps installation tills i går.
(Böt till korta ränefonder)

1 gillning

Jo jag böt till räntefonder. i din ålder skulle jag suttit kvar i båten med 100% Aktiefonder

2 gillningar

Hur ser fördelning ut för dig idag, har du även aktiefonder?

Jag är sen ingen expert, finns andra med mer koll på just pension som jag hoppas kan ge feedback.

Men tror det är bra om vi vet fördelningen mellan räntor och aktiefonder och när du planerar att påbörja pensionen.

Kört dom vanliga swedbankrobur teknology å blackrock world tecknology.
Men byter ibland.

1 gillning

100% räntefonder nu.
Har sjukpension så pension blir väl vid riktåldern (67)

2 gillningar

Hoppas någon med mer koll än mig kan ge lite tips.

1 gillning