Är periodare nör det kommer till böcker, försöker fördela böckerna minst 50/50 dvs 50% av böckerna jag läser innehåller saker som jah håller med om och 50% handlar om saker som jag inte håller med om.
Jag har märkt (för min egen del) att man växer mycket när man läser material som man anser är provocerande eller har slutsatser man inte håller med om. Både från ett professionellt spektrum men även privst och politiskt. Inte alltför sällan inser man att många av grundtankarna är samma på båda sidorna men slutsatsenr annorlunda.
Sedan jobbar jag som konsult just för att kunna byta jobb relativt ofta utan att det ser konstigt ut på mitt cv, har precis slagit mig in i en helt ny branach och det är galet utmanande men fruktansvärt roligt
Försöker även att umgås med ett brett spektrum av vänner från livets alla sidor. Upptäckte att jag hamnade i lite av en bubbla (som jag fortfarande försöker ta mig ur) när jag märkte att 90% av min umgängeskrets var ingenjörer, fritidsintressen, lön, arbete med mera blir galet skevt när man sedan pratar med människor som inte är ingenjörer.
Och sen är jag väldigt “jobbig” mot chefen när det är dags att förhandla lön