21 st får jag det till f.n. 
Men det kommer nog att bli en del förändringar. Bl.a. tänkte jag fokusera mer på vissa länder inom MSCI World istället för att bara köra MSCI World ex USA rakt av som jag gör nu. Sen ska nog en del tema-fonder bort. Samt troligen fixa en eller ett par rena EM-fonder istället för MSCI ACWI-fonden. Generellt vill jag kunna vikta enskilda länder och vara selektiv i min viktning istället för att bara använda globala index rakt av.
Ovanstående är förresten bara indexfonder för aktiedelen av portföljen. Sen har jag en del indexfonder för ränteprodukter och råvaror också.
Får man fråga vilken sida du använder? Frågar eftersom du har ett gäng ETF:er ser det ut som. Är det Nordnet/Avanza, eller använder du t.ex. Montrose eller SAVR eller liknande?
Frågar för att jag själv är intresserad av att byta till ETF:er, men kostnaderna hos Avanza/Nordnet gör mig lite less.
80% Avanza Global
20% plus allabolag Sverige
Avanza, Hagströmer skrattar hela vägen till banken med allt mitt courtage.
60% DNB global Indeks
10% DNB global Emerging Markets Indeks
10% Handelsbanken Globala Småbolag Index
10% LF USA Index (vet att den överlappar med global men ser den som viss hävstång istället till den).
10% Spiltan Globalfond Investmentbolag
Bara de 3 första fonderna har ca 1300+800+2200=4300 innehav vilket gör det billigt och brett.