47% Lysa 90/10
20% Onoterat
18% Krypto
10% Lek Hinken
5% Likvid
Ungefär:
Aktier och aktiefonder 20%
Fonder/ETC relaterat till ädelmetaller 40%
Krypto cert 2.5%
Lån och onoterat 25%
Buffert 15%
Känner mig väl förberedd för börsnedgången!
#endthefed
Förutom bostad och bolag så cirka 70% på börsen (aktier, fondrobot).
Just nu ca 27%.
Jag har gått in pö om pö men ökat beloppet snabbt på sistone. Sätter dock gränser för mig. Jag skulle alltså inte gått in med hela beloppet på börsen med en gång.
90% börsen (uteslutande indexfonder), 10% sparkonto med 0.6 % ränta
Intressant, hur räknar du in huset i totala tillgångar? Värde minus lån?
Allt! Plus belåning 
34% i räntefonder och cash
66% på börsen, enbart genom aktiefonder.
58 % Fonder
20 % Sparkonto med ränta
14 % Aktier
7,5 % Sparkonto utan ränta
0,5 % Kontanter
50% på Avanza
44% i krypto
6% buffert
Är relativt ung, så har tiden och risken på min sida.
Började spara i aktiendexfonder i vintras. Tycker att din följdfråga är högrelevant.
Har börjat känna “köpa toppen” ångest avseende fortsatt fondsparande just nu. Aktieindex stigit väldigt mycket. Lyssnat på RT, Ben Felix och Adam Taggarts youtube kanal som ibland citeras här på forumet. Taggarts kanal ä kanske en bearish echo chamber, men man blir lite tveksam att sätta pengar bå åtmindstonde amerikanska just nu. Taggarts gäster nämner ofta guld som bra investeringsalternativ nu. Felix motargumenterar.
Your guess is as good as mine!
- 10 procent
- 20 procent
- 30 procent
- 40 procent
- 50 procent
- 60 procent
- 70 procent
- 80 procent
- 90 procent
- 100 procent
0 röster
Ökat på på aktier senaste året ser jag 
Stämmer bra… buy the dip så länge andelen kontanter/buffert känns bekvämt 
Närmare 100 än 90, men jag klickade för 90 för att jag faktiskt har buffert. 
Jag har 46% torrt krut trots att jag köpt kontinuerligt i år.
Mest för att jag typ har “vunnit spelet” som Jan sa.
Är bekväm med att inte vara investerad 100% på börsen.
Skulle det komma en större korrigering har jag möjlighet att lägga in mer. Men vill helst inte se en stor dipp nu 
100% på börsen + 3 månadslöner sparkonto
. Ca.1-1,5% sparkonto 
. Jag sänker risken med global indexfonden och undviker smala landsfonder /småbolag/EM 

. Blir bra ballans 

Får för tydlighetens skull upprepa mitt svar tidigare i tråden. Av totalen ligger 60 procent på börsen i aktier och fonder, 20 procent i räntor (sparkonton i nischbanker) och 20 procent i villan.
Tolkade det som att sparkapital inte är reala tillgångar och svarade 90 % som är närmast för min del då resten är buffert samt lite räntefonder i målsparande. Vill ha upp denna andel lite mer men jobbar på det
Har även exkluderat pensionssparande allmänpension o tjänstepension. Siktar även på att öka belåningen lite framåt så länge det är räntefritt.