Hur mycket månadssparar ni?

Blir ju lite avis när man ser vissas månadssparande, mer än vad jag har ut i lön :sob:

Istället för antal kronor. Vad har ni för sparkvot. Själv ligger jag på ca 33% vilket passar mig perfekt. 33 sparande, 33 räkningar och 33 mat och nöjen :blush:

5 gillningar

Månadssparar ca. 20% av min nettolön i LF Global- och LF Sverige indexfonder.

Har senaste året dragit ner sparkvoten till förmån för mer vardagslyx, eller snarare utrymme för mer vardagslyx. För det är långt ifrån alltid som kontot är tomt när lönen kommer den 25:e :blush:

2 gillningar

Pensionsystemet vet man inte hur de blir framöver… Varit ändrigar som inte blivit någe vidare som bör ändras…

1 gillning

Du kommer fixa det!!
Jättebra att vara medveten om vilka utmaningar man kommer ställas inför. Kunna spara optimalt inför lägre intäkter. Finns massor av stöttning här i forumet ska du veta. Behöver du bolla tankar/idéer eller bara prata av dig om eventuell oro/ångest kring ekonomin, bara hör av dig.

2 gillningar

Haha visst blir man Avis!!
Men också inspirerad och motiverad, det ska man inte glömma! Vi får göra det bästa vi kan med det vi har :smiley::smiley::clap:t2:

4 gillningar

Helt klart.
Tack vare rika tillsammans som jag blev inspirerad till att söka nytt jobb förra året. (jobbade 13år på mitt förra). Fick nytt jobb och ökade min lön med 10000.

Jag trivdes jättebra på mitt förra, kanske lite för bra då jag egentligen stannade för länge. Men man blir bekväm. Med inspiration från RT och en känsla av att vilja vidare i livet slog jag till. Fick jobbet, och jag ångrar mig inte en sekund. Trivs som bara den.

14 gillningar

Försöker spara mellan 10-15k i månaden + amortering 5k:)

2 gillningar

Snygg sparkvot med så pass ”låg inkomst”. Bra jobbat :+1:

2 gillningar

Sparar ca 20000:- och det blir ungefär 25% sparkvot.

1 gillning

Kul att inspireras av andra.

Vi har löst bostadslån så boendet (ink fasta kostnader, försäkring, energi osv) kostar bara 2.7% av lönen. Vi sparar ca 55%. Vilket betyder att vi konsumerar ganska mycket…

1 gillning

Ca 4000kr och sen 6500kr i amortering och sen löneväxling ovanpå det.

1 gillning

På frågan vad man sparar till… jag sparar till att kunna gå all in på min idrott. Alltså både kunna köpa bra meterial, bra cyklar, kunna vara med i bra träningsgrupper osv. För detta krävs en räjäl summa om det ska vara hållbart.

2 gillningar

Har du någon form av sponsring eller hjälp från klubb? Eller kör du helt solo? :slight_smile: Hejjar på dig och din satsning!

1 gillning

Tack! Jag är relativt ny i sporten (var elitlöpare tidigare) så än så länge har jag inte några direkta samarbeten, men tänker att det blir planen allt eftersom man visar sig på tävlingar oså.
Kul!:smiley::smiley::smiley:

2 gillningar

Sparar ca 44-50% av min lön, beroende på DKKs växelkurs vid löning. 20k

Hyran ligger på 7k, så hade nog kunnat spara en del mer egentligen. Men det är gott att leva också

3 gillningar

Just nu sparar jag en genomsnittlig månad:
1000 kr till huvud-ISK
1000 kr till krydd-ISK (öronmärkt för lyx)
4000 kr till sparkonto

2700 kr tvingad amortering

1250 kr till familjespar/barnspar

Mitt sparande är mest symboliskt för mig själv då jag är i ett läge där jag bara behöver vänta 3-5 år så når jag mitt FIRE-belopp. Låter existerande miljoner jobba hårdare för mig :smiley:

5 gillningar

Sparar inte ett öre ens. Tror jag inte sparat ett öre senaste 4 åren ens( student btw)

Varierar lite men jag och min tjej har varit ganska aggressiva med sparandet för att bygga kapital så att vi kan börja investera och få lite snurr på pengamaskinen.

Kommer nog trappa ner lite nu för att njuta lite mer av livet men normalt sparar vi tillsammans ungefär 80-100k per månad plus eventuella utdelningar.

1 gillning

Vad har ni för löner där ni kan spara 50k var? Väldigt imponerande!

2 gillningar

Vi har ungefär 120k fast vardera och sen bonus på det så vi hamnar runt 160-170 totalt i förväntat utfall utfall 2024 :slight_smile:

1 gillning