Hur mycket månadssparar ni?

Utöver löneväxling som då är innan skatt gissar jag att en del inkluderar amortering medan andra inte gör det, och att vissa även skriver hela hushållets sparande. Som du är inne på, svårtolkat utan mer info.

@EkonomiskeAndersson, jag tror dock siffrorna är “korrekta” på det sätt som personen har valt att tolka sparande. Man får nog ut ganska lite av att krydda på ett anonymt forum. Däremot ska man nog ta siffrorna med två nypor salt, då detta från början är ett forum för ekonomiintresserade som gissningsvis sparar mer än svensson. Därtill att de som skriver här nog är rätt nöjda med sitt sparande och sticker säkert ut även i communityn. Kul det går bra för vissa och kanske sporrande för några, men man ska inte hänga läpp över att man “bara” kan spara några tusenlappar i månaden

Förhoppningsvis har man väl njutit av sina pengar här och nu också, om man inte har ett stort sparande.

1 gillning

Ca 20k i månaden i global index. Har 32k netto.

2 gillningar

Jag sparar 10 k per månad och amorterar ytterligare 2k, min fru något liknande. Vi har ca 65 k netto, trebarnsfamilj.

Började månadsspara för ca 5 år sen, då på ganska blygsamma nivåer som nu har expanderat rejält. Innan dess har överskott av pengar i huvudsak gått till amortering av bolån.

1 gillning