Är jag den enda som njuter av kebabpizza?! ![]()
![]()
Frågan gällde att unna sig. Att dricka en kopp kaffe är ju knappast detta.
Då har vi olika uppfattning helt enkelt. ![]()
Häll i lite kaffegrädde, helst Riddarkrongrädde. Då snackar vi ![]()
Det finns olika nivåer på kaffe, precis som på mycket annat. Automatkaffe eller bag-in-box kanske inte är så mycket att hänga i julgranen. Höjer man ribban några snäpp blir det annorlunda.
Kopi Luwak?
![]()
Lägger inte mycket pengar längre på prylar, rensar hellre bort. Men jag lägger gärna pengar på god mat och lagar gärna mat från grunden. Å mat som vi gillar och dessutom kostat, både i inköp och tid för tillredning, tenderar även att bli uppäten. Svinnet är minimalt!
Verkligen inte!
![]()
Så låter det tills du inte kan njuta av kaffe längre.
Att få i sig all näring och vätska via en slang in i magen är en av mina stora skräcker. ![]()
Köpte hus för två år sen om en månad. Lägger hela månadslönen på huset. Har haft rörliga räntor på 60% Av beloppet. Nu har jag betalt av mer än 50% av huset med 200k kvar på rörligt. Resten är låst i 3 år till… Så jag har börjat spara i fonder och aktier istället.
Hyr ut min lägenhet och pengarna trillar in där med.
Tjänar lite över 600k per år från arbetsgivare. Äger min bil 100%
Har lite över 3.5m i btc och eth
Till kontentan… Vad gör jag för att lyxa till det?
Jo ibland köper jag en monsterdricka. Mindre än 10st per år typ.
Lever som en fattigman… Pengar har inget med daglig lyx att göra. Jag är frugalist och känner lyxen när jag pensionera mig vid 40-45 istället.
Frugan lagar himmelsk vegetarisk mat och jag tror inte jag ätit samma rätt från henne mer än enstaka tillfällen. Hon behandlar mig som en kung. Jag har ett varmt hem fullt med barnslig kärlek och själslig värme så det står ur öronen på mig. Varje dag jag får vakna upp vid min partners sida så känns det som himmelriket. Vi kanske har en bulle i ugnen nu också… Får svar på lördag ![]()
Alltså min lyx år det vardagliga och jag får snarare ångest att spendera pengar som tar mig tidsmässigt ifrån min tidiga pension.
Kul tråd! ![]()