Hur ser din portfölj ut för 2022? 🤔

Sitter och funderar på om det är dags att sälja Swedbank Robur technology… Varit sån sjuk avkastning i många år.

1 gillning

Har dom släppt info om det nu?

Just ”nån månad” var mer en gissning från min sida. Men de har sagt att de har ”kommit långt”. Jag tänker att det inte borde vara ett år kvar om de använder den formulering och pratar om fonden både hos RT och i facebook webinar.

Men du kan alltid växla över 96% och behålla dina 4% Plus småbolag tills vidare :slight_smile:

1 gillning

Är inte avsaknaden av småbolag som grämer mig i Öhmans utan alla andra stora/medelstora bolag dom screenar bort av ESG skäl. (Och att den kostar 0,315% i avgift när jag får den bredare och gratis hos NN :joy:)

1 gillning

Två fonder?!
Vem är du och vad har du gjort med Jacke77?
:wink:

10 gillningar

LF Global Indexnära 60%

Handelsbanken GL småbolag 10%

Avanza Emerging Markets 10%

PLUS Allabolag Sverige Index 10%

Spiltan Aktiefond Investment 5%

AMF Aktiefond Småbolag 5%

3 gillningar

Vad gör man inte för bättre riskspridning världen runt. Ca.2650 st aktier just nu. Det räcker nu :1st_place_medal::+1::tada:. 0.24% total avg.

1 gillning

Kul att se era portföljer! Stor variation.

Jag ligger inte helt i balans men efter ombalansering kommer min 90/10 se ut så här:

72% MSCI ACWI
18% Nasdaq OMX Stockholm All-Share GI
5% guld
3% krypto (btc/eth/ada)
2% sparkonto

Plus 3 månadslöner i buffert + ett par månadslöner till för konsumtion i närtid.

3 gillningar

Min portfölj påverkas inte av att jorden passerat en godtycklig punkt i rymden ännu en gång :wink:

16 gillningar

Gammalt djungelordspråk:

När taxichauffören pratar aktier och när @Jacke77 skaffar två fonder är det dags att sälja.

:rofl:

19 gillningar

Sälja allt på en gång eller hur? :joy::face_with_hand_over_mouth::thinking:. Nu kan jag säga att jag har ca. 2650st aktier i portföljen ! Det borde räcka för att ha skaplig aktie riskspridning över hela världen :face_with_hand_over_mouth::hugs::1st_place_medal::+1::joy:

1 gillning

90% Lysa Bred
10% Plus Småbolag

1 gillning

Ser extremt bra ut!

2 gillningar

Fortsätter med samma portfölj som förra året.

Har delat in det jag har på börsen i tre delar.
2/3 på lysa, en 90/10 bred och en 90/10 hållbar. På det sättet får jag majoriteten i det forskningen säger och sparandet på lysa blir lite roligare.

Portföljen på avanza består av:
50% spp aktiefond global A
30% amf aktiefond småbolag
20% spiltan aktiefond investmentbolag

Tror den portföljen kommer ge mer avkastning än lysa på sikt men till högre risk då. Finns ju ingen garanti självklart så därför fortsätter jag med lysa.

2 gillningar

Fondsparande:
70% Avanza Global
10% Avanza Emerging Markets
10% Plus Allabolag Sverige Index
10% Spiltan Aktiefond Investmentbolag

Aktierobot:
Sigmastocks

Alternativa investeringar:
Savelend, Lendify och Kameo

Sparkonto:
Klarna

1 gillning

25% aktier (AstraZeneca, Axfood, Billerud, Boliden, Investor, Nordea, SEB, SKF, Tele2, Volvo, Xspray)
25% fonder (LF Global, LF Tillväxtmarknader, Fidelity Global Div, Robur Healthcare)
10% fastigheter (Cibus, Diös, Castellum, SBB, Heimstaden, Fastpartner, Akelius)
10% guld & silver
10% råvaror
20% sparkonto (USD, GBP, SEK)

Investerat det mesta av ovan, dock en del kvar på råvarusidan, samt fonderna som jag kommer att sprida ut över 12-24 månader.

2 gillningar

50% Avanza Global
50% Spiltan Aktiefond Investmentbolag

4 gillningar

100% lysa bred 100/0 :smiley:
Det har varit svårt att hålla sig ifrån att börja pilla ihop en ny portfölj på Avanza under 2021 men har hållit mig och planerar att hålla mig 2022 med.

4 gillningar

Länsförsäkringar Global indexnära 80%
Spiltan aktiebolag investmentbolag 10%
Swedbank Robur access asien 10%

4 gillningar

Jag har tänkt att fylla på med mer Guld i 2022 portföljen

1 gillning