Hur ställer man in pensionen som sjukpensionär

Hej. Undrar om någon kan svara på hur man ställer in sin inkomst som sjukpensionär på sin PPM.

I dagsläget står den på 0 betalningar per månad och spår att jag får 17700 före skatt 2051.

Men min inkomst betalar in till PPM. Plus tack vare kollektivavtal så betalas det in till min tjänstepension var månad till 2049.

Så hur ställer man in detta?

2 gillningar

Jag hade ringt eller chattat/mejlat med Minpension.se - de har bra kundtjänst. Man kan även ge dem tillgång temporärt så de kan titta på just din pension för att svara på dina frågor

2 gillningar

Ah. Tack för rådet. Ska prova det.

1 gillning

Håller med om att deras kundtjänst är väldigt bra.

Var själv sjukskriven en längre period för ett antal år sen. Då stod TJP-inbetalningarna på 0, trots att så inte var fallet. Jag ringde kundtjänsten på MinPension, och i mitt fall hade Alecta “pausat” rapporteringen, och när jag började arbeta igen blev allt korrekt.

Samma scenario gäller kanske inte för TS, men kundtjänst rekommeneras.

2 gillningar

Nä imed mitt är pga ms så är oddsen emot en att man blir bättre. Har ändå provat komma tillbaka i 9 år.

De måste ju ha någon inställning för det. Annars är man blind tills man bli 69 år

2 gillningar

Håller med att det är märkligt om man inte kan få se sin pension pga detta. Så borde det inte få vara

3 gillningar