Jag tror det har funnits en del förslag på “kreativa” debetkort också. Här är inte jag experten men jag noterade i någon annan tråd att man kunde koppla ihop externa kort med sin ordinarie bank. Hur relevant det är nog individuellt. Det kunde vara ett intressant ämne för en egen tråd kanske.
Om man nu ändå ska betala för en bank så är Skandia inget dåligt alternativ. Både själva banken och servicenivån i kundtjänst uppfattar jag som bra. Jag har ändå varit kund hos Skandia i 25 år nu och har inga planer på att byta.
Du kan fixa ett Klarna-kort gratis och koppla till ditt nya konto på Skandiabanken. Gratis och funkar överallt som tar VISA. Utan växlingsavgifter om du handlar i utländsk valuta.
Det är konstigt att just bank och spartjänster ska vara ”gratis”. En kund med hög belångsgrad som har pengarna på Lysa, gratis bankkort på ngn nischbank är kanske helt enkelt bara inte en särskilt attraktiv kund.
Jag fattar att banken vill tjäna pengar på mig. Det är ok, jag vill dock ha en bra kundrelation och bra pris. Men gratis finns inte. Någonstans kostar allting och en kund/leverantörsroll måste både parter tjäna på.
Jag värderar:
- Bra och smidiga tjänster
- Bra pris på tjänsterna
- En bra rådgivare.
Gällande nummer tre. Jag är medelålders med en hyfsat bra ekonomi, men har köpt ett antal bostäder när ekonomin inte alltid varit toppen. Att på 28 år som kund i sammanlagt två banker har relationen med de två rådgivare jag haft varit värt mkt. De har vetat vem man är, kunnat skötseln i ekonomin när man behövt utmana sig själv/ekonomin.
Det är värt mer än 10-15 punkter hit eller dit på ett bostadslån…