Husbilar 2023 upp eller ner?

Hej vad tror ni om husbilsmarknaden 2023 ? Kommer den att backa ? Tänker på beg husbilar i 500-600000kr klassen

1 gillning

Om folks ekonomi stramas åt tänker jag att det är onödig lyx som åker först. Så det är nog inte omöjligt att priserna går ner med ökat utbud.

Exakt så tror jag med

På 20 års sikt är värdet troligen 0 kr.

3 gillningar

Ja så är det säkert men jag funderar på köp i det närmsta eller vänta ett år kanske

Att köpa husbil har väl av tradition varit ekonomiskt bäst på hösten…

Ja det vet jag men om priserna går ner på grund av världsläget kan det kanske vara lönt att vänta . Det är detta jag funderar på

Jag tror, helt ovetenskapligt, att det kan vara köpläge hösten -23. Går själv i köptankar.

Detta är väl i princip omöjligt att någon skulle tro?

Medellivslängden på en vanlig bil är väl 10-20 år vill jag minnas. Köper du en husbil idag är den högst troligt skrotad inom 20 år.

Nja tror husbilar lever längre men det var inte om det är en lysande affär eller ej att köpa frågan var om dom går ner i pris ungefär som huspriserna gör

Det är fortfarande långa leveranstider på nya. Vill man ha till nästa sommar så ska man nästan redan beställt.

Tror därför att det ligger oförändrat på hyffsat nytt begagnat nästa år.

Ren gissning men ändå

Tänker mest på att folk har stora lån som blir dyra snart samt dieselpriset som går upp