Husköp - ta från aktiefondkonto eller ISK?

Tack för dina svar. Känner mig dock helt trög​:see_no_evil_monkey:Men var kommer 0.24 från? Ursäkta sena repliker men lever i någon slags förnekelse kring att betala in den här gigantiska skatten (i mina mått mätt):face_with_crossed_out_eyes:

0.8 *0.3 = 0.24

30% skatt på vinsten. Vinsten är med schablonmetoden 80% av värdet.

Nu svarade du förvisso dig själv, men det var mig du menar antar jag.

Scablonbeskattning betyder att man sätter omkostnadsbelopp (dvs fiktivt inköpsvärde) till 20 % av försäljningpriset. Sålunda är 80 % schablonvinst som beskattas med 30 %. 0.8 * 0.3 är 0.24