Hej
Jag är en 30 åring med familj som vill ha en husvagn. Jag jobbar just nu på BE kort då jag har en bil där jag inte kan dra några mängder med B96-kort och så klart ännu mindre med det pesiga B kortet.
Finnanser:
230 000 i buffert
230 000 i huskonto (typ till renoveringar, det kommer gå åt inom kort)
800 000 på börsen enligt konstens alla regler.
13 000 på lönekontot.
Lön på 44ksek/mån (döm mig inte du välbetalda stockholmare, jag jobbar och bor i en håla )
Innehar en villa. Köpt med dålig tajming i början av året (sålde dock en annan villa med bra tajming så jag petade en en miljon kontant i nuvarande villa, 30% cach)
Obelånad bil. Volvo XC60
Inga andra krediter
Ni med husvagn, vad har ni för tips, allt från finnansiering, till modell. Just nu är jag inne på att cacha en billig för runt 150 (med buffertpengarna) med barnkammare bara för att lära mig och göra misstagen med en billig vagn. Eller är det värt att åka till en större handlare och köpa något modernare med finnansiering från start?
Vi är två vuxna och två barn där det ena är snart 2 och det andra är snart 4.
Jag är rätt händig så det skrämmer mig inte alls att behöva lätt uppgradera/renovera/avkontaminera en äldre vagn. Dock har jag inte tiden som krävs för större renoveringsobjekt. Men några timmar här och där går än. Kan typ rekonda, lätta snickerier och reparationer invändigt och utvändigt, renovera bromssystem, installera solceller. Har haft båt och äldre struliga tyska bilar innan så lite kanske man har lärt sig…
Har bara ett sånt jävla sug för ett andra hem på hjul. Det hade inte heller varit fel då villan vi har nu inte är överjävligt stor att ha den som “gäststuga” på tomten.
Ni campingnissar, jag vill bli en av er, så har ni några bra tips till en vilsen?
Edit: nej jag vill inte ha husbil, vill kunna parkera vagnen och åka till ica utan bekymmer (cykel).