Hyresfastighet

Jag går i tankarna att investera i ett mindre hyreshus. Min tanke är inte att bli superrik på detta utan att efter x antal år kunna ta ut en del pengar för att krydda vardagslivet.

Jag har läst runt lite på internet men blir inte särskilt mycket klokare när det kommer till att köpa hyreshuset privat eller starta ett bolag. Vad säger ni? Hur fungerar det med skatterna om jag köper privat? Måste jag skatta på intäkterna även om jag inte tar ut några pengar utan amorterar / renoverar på fastigheten?

Så vad tycker ni är mest fördelaktigt? Privat eller via bolag? Hur ser skatteskillnaderna ut?

Tacksam för svar och diskussioner =)

Hej Helmer,

Här kanske finns något matnyttigt: https://rikatillsammans.se/investera-i-fastigheter-och-hyreshus/?utm_source=RikaTillsammans&utm_campaign=16af6110fd-NYHETSBREV-35-DATUM-190903&utm_medium=email&utm_term=0_41e09e4919-16af6110fd-330108241

Med vänlig hälsning, William

Hej Helmer. Jag jobbar som fastighetsmäklare och fick samma frågor från många av mina kunder. Jag skapade därför en hemsida, Kapitallyftet som tar upp det här med sparande och hyresenheter Jag har olika exempel för olika stora plånböcker. Se introfilmen;