Gött, alltså… jag har fått känslan av att: precis som rubriken ger; Det är ett icke-problem (tråkig benämning. är ett problem för dig, således ett problem. Ett bekvämt problem?).
Vad ska man göra när man är nöjd? Vad ska man göra när folk runt om en inte heller förstår den premissen?
Jag tänker: Försök att njuta och ta det som det är och kommer.
Jag försöker gärna ge någon tanke om alternativa investeringar som ger Dig ett Rikare Liv, men inte mer nödvändigtvis mer på kontot.
Att ge till behövande, som du skrev nu, liksom ovan är något du tänkt på. Men att välja vem som är behövande är inte heller samma sak. Om man själv mår bra av att välja vem som får bidraget och mår själv bra av det, har man i mina ögon fått ett rikare liv. att välja en idrottsförening inom sitt intresse och stödja en kupp-resa kanske ger ett visst värde?
Jag har svårt att ej vara djävulens advokat och fråga de frågor som inte är OK/PK.
Jag ser inget i din text som faktiskt är ett problem (för gemene man) eller en direkt fråga utöver “vad mitt företag ska ge till mig själv”. Du känns lite som mig själv (jag är inte rik), om någon frågar mig vad jag vill ha, så kan jag inte svara.
Är kanske frågan: Hur kan vi nytta pengarna mitt företag kan ge mig, för att göra bästa nyttan för alla där jag även får glädje av det?
Du vill inte ha mer pengar(?). Du vill ha ett rikare liv(?). Hur får man det? Högst individuellt.
Försökte därmed ge svar som jag tänkte passade ditt liv.