Icke-problem med pengar och altruism/egoism

För en som inte är i samma position men fortfarande känner igen mig en del i det du beskriver, så skulle jag föreslå att du fokuserar på något som “lyxar till”, dvs förgyller, något av det du redan uppskattar att göra.
För att exemplifiera:

• spela rollspel
    → bjud ut ditt rollspelsgäng till en stuga i skogen och kör en hel-helgs-session
    → skaffa coola tärningar/miljöer/gubbar (vet ej om ni kör med theatre of the mind eller med minis?)
    → skaffa utklädnad (för dig) till din rollspelsgubbe (tänk en schysst mantel och hjälm :smiley: )
    → Stöd/köp böcker till nya system till ditt rollspelsgäng?

Hitta fler sätt att “ta notan” som gynnar dig på något sätt helt enkelt :slight_smile: Kanske kan du få till fler spel-kvällar i veckan eller något annat kul.

Andra sidan på myntet är, finns det något du stör dig på idag som är ett problem du kan köpa dig ur?

Jag tänker typ, bättre/fler skor så att de håller längre så du slipper gå i skoaffären igen innan pension? Ny väska så det är smidigt och vattentätt om det skulle regna på datorn? Städhjälp? Matlagning?

I värsta fall, skäm bort dig och din flickvänn ordentligt på resturang/spa/övernattning - långt bättre investering i dig än att bara ge mer pengar till staten.

1 gillning