Starkt jobbat!
Grattis. Som du sÀger, gÄr det inte ihop sÄ kan man alltid börja jobba igen!
Jag vill gÀrna höra mer. SjÀlv Àr jag Àr Àldre Àn du men Àven jag har tÀnkt checka ut tidigare innan pensionen. Jag har förberett mig genom att se över och tagit bort onödiga kostnader. Har inga lÄn lÀngre. Jag har bokfört alla mina utgifter senaste tvÄ Ären för att se vad jag behöver för att leva bra utan lön. Jag har satt undan den summa pÄ fast rÀntekonto som jag ska leva pÄ i tvÄ Är nÀr jag sÀger upp mig.
Jag har inte tagit steget Àn men det Àr nÀra nu!
Exakt alltsÄ har man tillrÀckligt med sjÀlvförtroende i sif sjÀlv sÄ Àr det ju inga problem att hitta jobb Àven om man varit utanför arbetsmarknaden ett tag.
Ăr man speciellt som mig egenföretagare med mentaliteten som följer med ofta sĂ„ har man ju lĂ€rt sig att man ej behöver vara beroende utav att ngn ska anstĂ€lla Ă€n utan man gĂ„r ut o hittar sina egna jobb om man behöver ha in pengar.
Jag funderade pÄ göra en fire vid 30 men insÄg efter att ha testat pÄ o vara ledig hur mycket jag gillar mitt jobb (fÄ förunnat jag vet) vi fÄr se vid 40 strecket hur jag gör ![]()
Stort Grattis!![]()
Hej.
Lite samma hĂ€r faktiskt men har mer pĂ„ rĂ€ntor Ă€n jag kanske behöver. TvĂ„ Ă„r med fria uttag och iaf sex Ă„r pĂ„ fastrĂ€ntekonto. Utöver det lite pĂ„ bankkonto för utgifter i âvardagenâ. Resterande pĂ„ börsen. Inga lĂ„n men har en hel del utgifter som husĂ€gare men det funkar.Heja dig!
Tack. Ăr du inne pĂ„ samma spĂ„r? ![]()
SÄ hur gÄr det sÄ hÀr tvÄ mÄnader in @Yorckstrasse? ![]()
Tack bara fint. LÄng frukost, vÀnder pÄ katten, pysslar pÄ hÀr hemma och lÀgger mer tid pÄ allt. Veckorna gÄr rasande fort och Ängrar inte en sekund att vi tog steget.
Det lÄter fantastiskt! Lite vÄrsol och vÀrme pÄ det sÄ Àr allt hundraprocentigt. ![]()
![]()
![]()
![]()
Grymt bra jobbat, grattis!
Katten Àr ocksÄ pensionerad? ![]()
AlltsÄ grattis till FIRE! Blir sÄÄÄÄ avis! ![]()
KĂ€nner igen det dĂ€r med vĂ€dret. Det Ă€r nog ett av de starkaste skĂ€len till att jag vill vara fri. NĂ€r solen skiner och man sitter instĂ€ngd pĂ„ ett kontor tills solen gĂ„r ner, det Ă€r sĂ„ sjukligt knĂ€ckande. DrĂ€nerande, deprimerande, speciellt nĂ€r helgen sen bjuder pĂ„ skitvĂ€der nĂ€r man vĂ€l Ă€r ledig. Vi har sĂ„ fĂ„ soldagar i det hĂ€r landet sĂ„ man vill ju kunna vara ute nĂ€r det vĂ€l ĂR soligt.
Jag och mannen min har nyligen levt FIRE pÄ prov ett Är (helt enligt plan) men Àr nu igÄng o jobbar igen sen en tid och jag kan sÀga att jag bara lÀngtar tillbaka till friheten igen.
Saknade absolut inget frĂ„n ekorrehjulet!! NĂ„gra Ă„r till baraâŠ![]()
Lycka till med friheten och att kunna bestÀmma över er tid! ![]()
![]()
![]()
Ăr det görbart sĂ„ lev FIREE nu! Ăr det nĂ„t jag lĂ€rt mig i livet sĂ„ Ă€r det att inte skjuta upp saker.
Javisst nu kan det bara bli bÀttre. Fast hösten Àr min favorit ÀndÄ. Hur gÄr det med dina planer, nÀrmar det sig?
Hej. Vad Ă€r det du vill veta? Tror allas situation ser olika ut men grunderna Ă€r i princip desamma. Kan bara varmt rekommendera att du tar steget om du kĂ€nner att detta kan va nĂ„t efterstrĂ€vansvĂ€rt. Du kommer se saker pĂ„ ett helt annat sĂ€tt och ifrĂ„gasĂ€tta en del normer i livet. Tror det Ă€r naturligt för oss som tittar utanför boxen. Vi Ă€r nog lite âkonstigaâ i andras ögon.
Hojta om du har frÄgor, jag Àr ingen absolut sanning men kanske kan jag rÀta ut ett frÄgetecken.
Ja hjÀrnan tolkar det som negativt. OkÀnt Àr farligt mm. Men doppar man tÄrna, smakar lite försiktigt sÄ resulterar det eventuellt i att man tar ett stort sprÄng sen.
Ja, jag knÀcler en tand pÄ kammen varje dag. ![]()
Ca 30 arbetsdagar kvar att jobba. Den 14 juni blir troligen den sista, lite beroende pÄ flextid etc.
HĂ€rligt!
SjÀlv har jag sista arbetsdagen imorgon tisdag, och det ser ut som vÀdergudarna till fullo stödjer min exit. ![]()
Grattis
du kommer ânogâ inte Ă„ngra dig ![]()
Det mĂ„ste du ju fira⊠Hur mĂ„nga i Sverige har den hĂ€r möjligheten? Visst det handlar om medvetenhet, lĂ„ngsiktighet och medvetna beslut under lĂ€ngre tid menâŠ