Idiotiskt att använda Fool?

Jag är ju sedan många år tillbaka en övertygad index boy, men en liten lekhink har man ju ute i marginalen.

Funderar på att lägga lite intressepengar på ett abonnemang hos Fool.com (alltså aktietips).

Någon som har någon erfarenhet av innehållet på Fool.com? Är det värt pengarna?

Jag personligen skulle inte tro det är värt pengarna. Hur skulle den tjänsten kunna sitta inne med information som inte redan marknaden i stort har? Samma sak med Seeking Alpha etc.

Jag har köpt några av deras billiga abbonemang tidigare och jag tror att dom är bra.
Men, om du köper ett grund abbonemang (199 USD), får du deras tips 6-12 månader efter deras dyraste/bästa abonemang och du kommer att bli bombarderad av deras erbjudanden av att köpa dom dyrare abonemangen. Jag tror nog att hälften av deras tips förlorade i värde efter att jag köpte dom.
För 199 USD per år, visst du kan tjäna på det, men för 13,999 USD måste du ha många miljoner i lek hinken för att det skall löna sig.
Jag har slutat betala för dom.
När jag titta nu verkar dom ha rensat upp, så dom har inte så många abonemang längre, men det dom har är mycket dyrare. Vet inte om det är bättre eller sämre.

Tack, reflekterande inte över att de hade ganska många abonnemang. Menar du att startabonnemanget inte ger samma tips efter ett år?

Jag är egentligen inte ute efter att plöja långa aktieanalyser varje månad, utan egentligen bara följa en strategi/ett gäng rekommendationer. Låter som de vill sälja in massa material som uppmanar till att göra massor av transaktioner - vilket jag inte är intresserad av.

Kanske det. Enligt principen, är det för bra för att vara sant, så är det förmodligen inte sant :man_shrugging:

1 gillning

Jag blev lite sur över att dom hade så många abonnemang (förut) och att det verkade som om att dom hade samma tips i många av dom abonnemangen, men beroende på hur dyrt abonnemanget var kom tipsen olika tidigt/sent.
Nu verkar det som om det är färre abonnemangen, men fortfarande, vad är skillnaden mellan 2 stock picks eller 5 stock picks per månad.
Jag tycker att det borde betyda att dom hitta 5 nya tips per månad, och Stock Advisor får 2 av dom tipsen och Epic får 5.
Men jag fick inte känslan av att ‘Stock advisor’ ofta fick ‘gammal’ Epic tips 1-3 månader senare. Dom påstår att för deras tips skall du behålla dina köp i minst 2? år, så det borde inte spela så stor roll, men det irriterade mig.

2 gillningar