Sent ute så högsta valör som fanns kvar låg på 500 kr men köpte det, tack för tipset.
Har nån av er andra swishat, eller alla kört med kort.
Mitt största problem är inte att jag betalat 1000 kr och inte fått 1500 kr.
Utan att jag betalat 1000 kr och fått 0 kr.
Förhoppningsvis nåt som rättar till sig automatiskt när danskarna återvänder till jobbet i mellandagarna.
Kollat gogift mailet?
Fick 2, det ena 2n orderbekräftelse. Det andra hette Ditt presentkort från GoGift.
I det fanns en länk “ladda ner ditt presentkort här” via den kunde jag ladda ner kort på 1500
Jag swishade och har fått allt. Köpte ett för 1000:-.
Näh, bara ett mail.
Jaja… fick man en post till på todolistan på måndag 
Var såg ni att ni fick 50% extra?
Jag tryckte på länken i inlägget och tryckte sedan på sista “luckan”. Efter det stod jag i kö och sedan tryckte jag på beställ presentkort. Efter att jag tryckte på beställ presentkort stod det ingenting om 50% extra.
När jag köpte läste jag “500 kr (värde 750 kr)”.
Krävdes medlemskap i kundklubben vilket jag inte är så använde sambons uppgifterna då hon är medlem.
“Beloppet du betalar, följer med igenom köpflödet, när köpet genomförs, läggs 50 % ovanpå värdet du har betalat.”
Samt när du väljer belopp tex 500 står det 500kr (värde 750).
Måste som sagt vara medlem eller bli
Det är alltså först när man betalar som det står? Jag ville inte betala eftersom det inte stod något om det.
Nej, “öppna luckan”. Skriv in personnummer (medlemskap), på sidan som då dyker upp står det jag angav ovan
Står på flera ställen, går fortfarande att köpa.
500 största summan. Men det var ingen begränsning på att köpa fler gånger. Använde bara olika mailadresser (betalande mailadress) så kunde vi köpa 5 presentkort.3x1500 +2x750 för totalt 4000kr
Presentkortet kommer till mailadressen på andra fliken (mottagande mailadress) .
Bekräftelsen och kvittot kommer till mailadress på tredje fliken (betalande mail).
Blev en perfekt julklapp till barnen. Tack för tipset @Kuvert !
Det där kom upp men efter att jag hade tryckt på beställ presentkort stod det inget om det.
Du missade den där att man måste ta risk för att få avkastning 

Så där såg det inte ut för mig.
Prova igen, nu är det bara 1 min kötid.
59 min när jag går in nu.
Fick veta detta imorse så både jag, maken, våra föräldrar och syskon fixade. Inga problem för någon av oss förutom att de som var sent ute bara fick köpa för 1500 kr och fick stå i kö länge.
Ingen behöver vara orolig, brukar inte vara problem med IKEA. Generösare företag när det blivit strul finns knappt.
Inte för mig heller, som körde på stationär dator. Efter att jag påbörjat köpet såg jag inget mer om att kortet skulle ha ett högre värde – inte ens efter att jag hade betalt.
Ej heller i det första bekräftelsemejlet från GoGift var det något spår av att presentkortet skulle ha något förhöjt värde. Lite klump i magen…
Men när presentkortet så småningom dök upp var det trots det med 50 % extra, så det fungerade – även om köpupplevelsen inte var helt okej.
Sjukt skumt. På bekräftelsesidan och orderbekräftelse-mejlet så stod det “1500 kr” (som var det jag betalade). Men när jag laddade ner PDF:en så var presentkortet mycket riktigt värt 2250 kr! 
Tack så mycket för tipset!
Nä, jag räknar väl med worst case få igen pengarna när helgen är över. Det är inte Glocalnet.
Synd att skaffa mig behöva sitta i telefonkö för småpengar.