DET kan jag hålla med om.
GoGifts telefonsvarare “ringer du angående IKEA så maila istället”
Svar “det har fastnat nånstans”
Läste på bloggen Cornucopia att han hade uppgifter på att IKEA höjer priserna med 20-30% efter årsskiftet, om det stämmer tappar presentkorten snart i värde. I mitt fall, som fick ett presentkort på 750 kr för 500 kr så ger det egentligen bara 77 kr extra att handla för vid en prishöjning på 30% gentemot dagens priser.
Men utan presentkort blir det ändå dyrare!
Attans kan inte se det längre, hade passat mig bra som ska flytta i år. 
Du får nog räkna en gång till … Du får mer än 77 kr. Som sämst 100 skulle jag påstå, givet en vara på 500kr och 30% uppgång.
Sant, tänkte fel
tänkte att om 750 kr är 130% så är 100% ca 577 kr, men det berättar ju bara att en vara som kostar 577 kr kostar 750 kr vid en prishöjning på 30% 
För egen del så avskyr jag egentligen presentkort, tror det har att göra med att min sambo hade 7000-8000 kr presentkort på DUKA sparade en gång i tiden lagom till konkursen. Sedan är pengarna bundna, presentkortet får inte glömmas bort och ligger de för länge så tappar de i köpkraft. Med 50% extra fick jag motvilligt gå ifrån min princip mot att aldrig köpa presentkort men nu känns det fel att jag gjorde det.
Hum. Betalade med swish, en dragning har gjorts, men jag har inte fått något bekräftelsemail.
Samma som mig, men GoGift har erkänt problemet. Jag tänkte avvakta några dagar till innan jag avlägger fysiskt besök på IKEA.
Jag fick alltså mail 1 bekräftelse på att beställning gjorts, men inte mail 2 själva presentkortet.
Exempel på nivå av prishöjning inför nya året:
Pris nu 499:- men prislapparna i varuhus redan bytta, nya priset 679:-
Ja helt rätt att kompensera gåvor med presentkort. De vat vad de gör och är inte så dumma. En försäljare går sällan back. Ge folk lite extra när de slåss om presentkort sedan kan man höja priset på varorna. 

.
Nu har det dykt upp i min mailkorg.
Alla presentkort gäller för alltid så länge kortet och numret på presentkortet går att läsa. Min Sambo jobbar på IKEA och blev förvånad när det står gäller 10 år på själva presentkortet. Deras policy är att de alltid gäller, oavsett livslängd. Det stod även i informationen innan man slutförde betalningen “Kortet har en obegränsad livslängd så länge kortet är i brukligt skick”. Så om det mot förmodan skulle vara så att någon vill använda kortet efter 10 år, så kan man alltid trycka på detta
I all välmening till folket!
EDIT
Jag och min sambo köpte var sitt på 3 000 kr så fick 3 000 kr extra totalt ![]()
Still nothing.
Får väl ringa imorgon. 
Mina föräldrar fick inget presentkort heller. Verkar ha blivit överbelastning hos Gogift som skötte presentkortsförsäljningen. Ring dit och var redo med bevis på att du betalat, typ kontoutdrag som du kan maila över.
De var trevliga i supporten och fixade det direkt. Hon som svarade var sådär impade över att det varit en kampanj i det omfånget under julen…