Black Week-hysteri - Hittar ni något vettigt?

RikaTillsammans handlar ju till stor del om sparande men låt oss glida med i konsumtionshetsen under denna svarta vecka :smiling_face_with_sunglasses: Har ni hittat några bra erbjudanden? Något ni tänker slå till på?

Själv är jag sugen på att slå till på en högtalare till hemmet (Sonos Move 2, enligt Prisjakt är den sänkt från ca 5k till 4,3k) men väntar nog till på fredag och ser om den dyker upp ännu billigare innan jag beställer.

Kommer också köpa en del kläder och försöka avverka några julklappar.

Såg också att Inet kör på gratis montering av stationära datorer, jag är nöjd med min som jag köpt där tidigare men hade jag varit i behov av en ny så hade jag slagit till.

Tips från säkerhetsexperten @JAB inför Black Friday:

4 gillningar

Vi har storshoppat. Ny kyl- och frys (vår gamla kyl gick sönder nyligen så har använt vår backup-kyl från källaren fram till rean), nya fåtöljer till vardagsrummet, ny läsfåtölj med pall, flera nya gardiner, låda med bubbel från Vinotekets Black Friday-rea. Är dock inte klara ännu. Barnen har komponerat julklappslistor så det blir väl att passa på nu under rean med.

2 gillningar

Blir nog inte mycket shopping för mig då jag redan har det mesta jag behöver/vill ha.

Tänkte dock ordna rabatterat bredbandsabonnemang. Telia kör halva priset nu i veckan.

Blir även en flytt av mitt mobilabonnemang till någon annan operatör (inte bestämt vilken än)
Då blir det i princip att jag får gratis abonnemang ett tag. Då jag brukar kombinera erbjudande med någon cashback. Nu senast har jag haft 9kr/månad i 4 månader och fick 200kr i cashback om jag minns rätt.

Jag köpte dock en ny bärbar dator redan förra veckan.

Datorn var först nedsatt från 6989kr till 5489kr.
Jag hade sen 25% rabattkupong via mecenat vilket gjorde att priset sen sjönk till 4117kr
Därefter köpte jag presentkort till Elgiganten via Benify med 5% rabatt. Så jag betalade 3895kr för presentkort värt 4100kr och fick sedan betala resterande 17kr på kort så slutsumman för mig blev 3912kr vilket jag är riktigt nöjd med med tanke på ordpriset på 6989kr så blev det nästan halva priset.

13 gillningar

15% rabatt på Bokus vid köp från 299kr.

3 gillningar

Traditionsenligt har jag fixat ett år till med rabatterat bredband. I år blev det byte till Telia.
Mobil har jag bindningstid ett år till men det brukar också avhandlas denna perioden.

I prylväg har det blivit ett liggunderlag som jag spanat efter ett tag.

2 gillningar

Jag ska nog köpa ett par julklappar :grin: Mest porslin.

1 gillning

Nej, kommer inte på något jag behöver för tillfället.

1 gillning

Får se vilka aktier som har REA i veckan :blush:.

5 gillningar

Villhöver en robotdammsugare. Kanske kollar upp någon under veckan, men inget beslut än.

Har inte haft nån och har inte bra koll på alla märken och modeller

1 gillning

Räknas gratis frakt på linoljefärg? I så fall det. Allbäcks.

Har beställt en julklapp på lite rea, en kökstermometer.

Har sen spanat på en spade sen i somras, men den kommer nog inte bli nersatt. Men hoppas! :crossed_fingers:

5 gillningar

Vi köpte en roborock s8 för ett tag sen och jag vetetusan om jag hade gjort om det där. Är du nöjd med ok rent så ger jag alla tummar upp men en vanlig gammal hederlig dammsugare och bonas mopp är i en klass för sig.

Har själv köpt datorskärm, en lampa och sommarkläder

3 gillningar

Det kom jag på att jag behöver också. Vad blev det för ett?

1 gillning

Band frugans halebop abonnemang och fick då en Samsung S24 + extra Galaxy Watch för 2520kr merkostnad mot obunden abonnemang via halebop. Gjorde samma sak för min abonnemang förra året för en S23 + extra hörlurar.

1 gillning

Jag brukar varje år göra en fotokalender. Just nu 50% rabatt hos Smartphoto.

6 gillningar

Även jag har förlängt bredbandet hos Telia ett år.

Det gick bra att få black-week-dealen på 300/300 för 319kr/mån även för mig som befintlig kund.
I vart fall efter lite telefonkö och runtslussande.

Får se om det dyker upp någon bättre deal under veckan men jag har inte sett någon.

2 gillningar

OT
Fn ta Black-whatever, julrea,rearea, farsdag,kanelbullens dag, halloween, reklamradio, direktreklam och all annan skit handeln hittar på för att få mig att drunkna i mer prylar. Skärpning!

Slut på rage-rant

17 gillningar

Bredband hos Telia för 319kr/mån för 300/300. Ringde och slapp startavgiften.

20 par Resteröds bambu strumpor hos Åhléns.

30 tuber tandkräm hos Apotea samt lite annat man ändå behöver.

En rostfri stekspade hos kitchentime. De vi har i trä är kassa för pannkakor. Julklapp till frugan

Kattmat från amazon.

Köpte ett par.bokhyllehögtalare också till hemmakontoret. Hörlurar i all ära men gött att ha lite bakgrundsmusik ibland.

Idag ska vi faktiskt köra och köpa en bilbarnstol, dock ej på rea.

Försöker hålla koll hos till t ex sweclockers efter erbjudande.

6 gillningar

Planerar i största möjliga mån inköp till runt denna period på året, framför allt de större.
I år har det hittills blivit:
ny tv till svärmor (50%)
Robotdammsugare nedsatt 35%
Mobil till dottern
Kommer ev fylla på min garderob samt köpa lite julklappar.
I övrigt så flyttade vi till villa i våras och hade skrivit kontrakt innan förra black friday så de mesta är redan inköpt👍🏼

Ser ingen anledning att köpa något till ordinarie pris om det inte är akut akut (tex frysen går sönder).
Planering som så mycket annat i livet gynnar en långsiktigt.

Just erbjudanden är något vi använder varje vecka, ex skapar matsedel efter butikens erbjudande. Handlar ur kort datum korgen och fryser in mm.

4 gillningar

Den ultimata sidan för dammsugarköp.

4 gillningar

Rtings gillar jag.

2 gillningar