Black week 2021 tips

Kom med era bästa tips och fynd under black week 2021 :slight_smile:

Sparar man pengar på helger som dessa eller spenderar man mer på saker man inte behöver?

Själva har vi en lista som vi tänkte försöka bocka av, robotdammsugare etc. Inte hittat nått bra ännu dock :smirk:

1 gillning

Köp bara det du långt i förväg har bestämt dig för att köpa.
Jämför med priset för 2 månader sedan då prisökningar månaden innan rean verkar vara vanligt.

2 gillningar

Om man nu ska ha dla nåt så är det såklart sådant man redan planerat att handla. Spontanköp tenderar att bli dyrt ändå.

Jämför priserna lång innan för att veta om det verkligen är billigare. En del nätbutiker kör ju även Cyber Monday.

Jag med mitt signifikansbehov brukar finna stolthet i att inte handla i denna perioden. :rofl:

11 gillningar

Jag brukar inte heller handla. Varför skulle jag? Jag behöver ju ingenting. :slight_smile:

5 gillningar

https://cdon.se/hushallsapparater/irobot-roomba-i3154-robotdammsugare-p86417797?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

IROBOT ROOMBA I3154+ ROBOTDAMMSUGARE
2895 kr
-59%

Slog till :sunglasses:

3 gillningar

En övning som jag rekommenderar är att man tar en vandring genom sitt hem och tittar på de produkter man har. Hur många av dessa har man använt:

1. Senaste dagen
  2. Senaste veckan
  3. Senaste månaden
  4. Senaste året

Förmodligen (om man inte är minimalist) så kommer man att märka att man har ett mindre antal saker som man använder mycket och ett större antal saker som man knappt använder alls. Visst finns det alltid Edge-Cases som t.ex. vissa starkt säsongsberoende saker, frågan är dock om man verkligen behöver äga en del av dessa?

Min fru @EmelieS lärare i ekonomi hade några bra tumregler (fritt från mitt minne):

Inför ett större inköp, ställ dig frågorna:

1. Vill jag köpa den här saken?
  2. Behöver jag den här saken?
  3. Kan jag leva utan den här saken?

samt

Om du överväger att köpa något som är på “rea”, fundera på om du skulle köpa något till dess “ordinariepris”, annars så bör du inte ta hänsyn till det överhuvudtaget och endast bedöma något som att “reapriset” är det verkliga ordinariepriset.

En av de professorer som jag har haft i alla de olika kurser som jag har läst kring hållbarhet hade en annan bra sak att säga:
“People spend too much money and time (which for most is our most precious commodity) buying things they don’t really want or need.”

Inget utav de saker jag använder mest personligen är köpta under det senaste året (om man bortser från t.ex. strumpor).

Om man landar i att man trots allt vill köpa något så kan BF vara ett utmärkt tillfälle att göra det, så länge man är medveten om de potentiella minor som finns där ute. Jag har personligen gjort några riktigt bra fynd genom åren.

4 gillningar

Kanske lite hädelse att reka ett annat forum men Sweclockers forum har alltid bra trådar för tips Black Friday 2021 på SweClockers – Tips och erbjudanden - Konsumenträtt

1 gillning

Själv brukar jag ta bredbandserbjudande som dyker upp, brukar finnas 500/500 eller 250/250 för 299kr eller liknande. Och julklappar såklart. Köper rätt sällan något till mig själv.

Och är man ute efter en tv så är det alltid bra att vänta till bf då lagren ska tömmas. Sparade själv rätt många tusenlappar för några år sedan: https://www.sweclockers.com/artikel/33206-tv-guiden-2021-2022-med-fokus-pa-gaming

Den verkar ha kostat 3500kr sen i somras enligt prisjakt så vet inte om jag håller med om -59 % oavsett vad CDON säger… Tack för tipset, är själv på jakt efter robotdammsugare, men tror jag hoppar denna.

Till musikerna på forumet: Thomann rear en hel del, om nu pengarna bränner i fickorna. Samma sak med Bax (om man vågar chansa med deras leveranstider).

4 gillningar

Hittar inte den på prisjakt och pricerunner kan man endast titta 3 månader tillbaka och där har den gått ned markant. Säker att du tittar på samma?

Macbook Air (M1) med 16 gb ram och 256 gb hårddisk finns på netonnet för ca 12000 kronor nu vilket är ett ganska bra pris för en apple produkt som sällan reas ut.

Var nära på att slå till också men verkar som att den inte har no go zones :frowning:
Som hundägare med vattenskålar känns de lite som att de är ett måste om man inte vill ha vatten överallt

Prisutveckling på iRobot Roomba i3154 - Hitta bästa priset är det inte denna?

Det är den men den du kolla är utan basen som tömmer den.

1 gillning

Tragisk klassiker: https://blackfridaydeathcount.com/

Annars brukar jag haffa linser och annan dyr förbrukning. Julklappar till son och fru samt om något gått sönder i hushållet.

1 gillning

Just idag är det faktiskt #circularmonday som kanske passar bättre med forumets filosofi :wink:

3 gillningar

Jag letar efter en Sonos Beam men inte sett någon på rean. Nån som råkat se en sådan?

+1 för bredband. Jag har planerat att förlänga mitt 500/500 hos Telia nu i november, priset har varit 379 per månad i 12 månader, plus startavgift på 399. Har dock inväntat Black Week, och idag är priset 299 per månad utan startavgift. Nästan 1 400 kr skillnad, så nu är det beställt!

3 gillningar

14 döda sen 2006? Låter som att black friday är en väldigt trivsam och lugn dag. Det är ju faktiskt +300 som blir skjutna varje dag i USA, varav +100 avlider https://www.bradyunited.org/key-statistics.

2 gillningar