Best of black week 2023 (Black Friday, Cyber Monday)

Hej,

Det börjar nu med de första black week erbjudanden, dela gärna de bästa erbjudanden ni hittar!

Jag börjar med | Halebop där man kan just nu få en Samsung S23 + Urbanista Phoenix trådlösa hörlurar för totalt 2880kr (alternativ via avbetalning) om man binda sig i 24mån till deras 20GB mobilabonnemang (Telias nät, oanvänt surf kan sparas upp till den nivån man väljer, inkl. 5G). Finns även andra telefoner och abonnemanger, men jag tycker detta erbjudande ger mest värde av de som finns.

2 gillningar

Jag är alltid den som förstör festen. :slight_smile:

Mitt tips är att köpa en kinesisk telefon med samma hårdvara som de stora företagen, men till ett lägre pris. (Alla telefoner tillverkas i Asien.)

Eftersom jag själv har en kinatelefon som är bra, så har jag inte koll på de nuvarande prisvärda kinatelefonerna i dagsläget.

1 gillning

Det går absolut att hitta en billigare telefon från kinesisk märke, men om man vill ha likvärdig hårdvara som en S23 är de inte så billig heller. Jag tror en Xiaomi 13T 5G är jämförbart med en S23, och titta man på listpris är prisskillnaden ganska rejäl, 11500kr för Samsung S23 och Xiaomi 13T för 7990kr. Men på grund av erbjudandet ändrar sig ju bilden lite. Skulle jag ta en Xiaomi 13 i stället på halebops sida skulle jag betalar 6480kr, på Elgiganten har den rea och kostar 5990kr just nu. Ganska långt bort från 2880kr + gratis hörlurar.

Vill man bara har en fungerande modern smartphone är det såklart en annan sak. En Xiaomi Redmi Note 12 skulle man få helt gratis till abonnemanget och det finns Xiaomi modeller under 1000 på rea just nu. De är dock inte alls likvärdig eller ha jämförbar hårdvara.

Hittar du en likvärdig modell från kinesisk märke till rejäl billigare pris får du gärna delar det här också, kan ju vara intressant för andra om det finns andra erbjudanden som kan vara intressant.

1 gillning

Ska vi nu vara korrekta OP så är det ingen som kommer köpa telefonen för 2880kr. Du kommer köpa den för 2880+(319*24)=10536kr.
Detta är priset du betalar i slutänden. Tackar för tipset men givet forumets karaktär känns det relevant att påpeka den faktiska kostnaden :slight_smile:

Enda undantaget från detta är den som redan är kund med samma abonnemang och av någon anledning vägrar byta till ett billigare, de kan möjligen anse sig få mobilen för 2880kr.

16 gillningar

Ja, alla kinesiska tillverkare ger lägre priser.

I mitt fall har jag haft samma abonnemang i 5 år men utan bindningstid, så för mig är det samma månatliga kostnad för abonnemanget som tidigare.

Jag tycker inte att det är rätt lägga till hela abonnemangkostnaden i beräkningen, bara om man inte skulle behöver något abonnemang alls och då behöver man inte heller en mobiltelefon kanske. Däremot kan man nog lägga till skillnaden mellan det billigaste abonnemanget som täcker individuell behov mot det som detta abonnemang kostar kanske?

Tror för att bedöma hur bra kampanjen är måste man nog avväga sina individuella behov och önskemål. Behöver man bara 2GB surf, ingen 5G och inte heller Telias nät och vill bara ha en smartphone som fungera är det nog inte ett bra erbjudande såklart. Har man detta eller ett liknande abonnemang idag och bara behöver en ny telefon och vill inte ha det absolut billigaste kan det nog vara en jättrebra kampanj.

För mig har det i alla fall varit perfekt läge eftersom jag är nöjd med mitt abonnemang men behövde en ny mobiltelefon eftersom jag måste lämna mitt jobbtelefon tillbaka om några veckor och har ingen privattelefon. Kampanjen gav mig då möjligheten att få en mycket bättre mobiltelefon än ursprungligen planerat.

1 gillning

Ja, så är det alltid.

Problemet är nog snarare att de som har minst pengar verkar tycka att staten ska betala för deras utsvävelser.

Mitt tips är att köpa antingen via eget AB och få 50% rabatt oavsett tid på året eller få sin arbetsgivare att pröjsa helt. :rofl:

Sen skickar telefonerna ohyggliga mängder telemetri tillbaka till tillverkaren om man inte plockar bort det med root. Inte så kul med kinatelefon då.

5 gillningar

För egen del så tittar jag på denna, skall uppgradera vår primära tv och tilltalas av alla specifikationer då inget av större prestanda behövs men vill samtidigt inte gå lägre.

https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbehor/tv/iffalcon-43-u62-4k-led-smart-tv-2023/601753

Passa på och ta den räntefria delbetalningen också! :grin:

4 gillningar

Har kikat på lite såna alternativ, framför allt tåliga telefoner. Tyvärr gemensamt för dem är i princip noll mjukvarustöd, dvs inga uppdateringar, inte ens säkerhetsuppdateringar.

Här räknar jag inte in t ex Xiaomi, de har bra mjukvarustöd men kostar också betydligt mer.

Comviq har i flera år haft de billigaste erbjudanden på black friday, de släpper sina priser på måndag.

https://www.elgiganten.se/product/vitvaror/tvatt-tork/kombinerad-tvattmaskin-torktumlare/electrolux-tvatttork-ew9w8862e9-vit/340214

https://www.elgiganten.se/product/vitvaror/diskmaskin/miele-diskmaskin-g-5343-scu-excellence-briljantvit/607992

Vi har sedan en tid haft behov av att byta ut dåligt fungerande tvätt- och diskmaskin. Vet inte om vi tjänar ett dugg på att vänta till denna veckan men har nu beställt diskmaskin och kombinerad tvätt och torktumlare till black friday-pris enligt ovan. Torktumlaren vi har har luktat brännt ett par gånger så den får nog också gå i pension till förmån för utrymme i tvättstugan.

2 gillningar

Best of Black Week: Avoid

:wink:

22 gillningar

Jag har gjort några kanondeals denna Black Friday, Week, Month (?)

• Inte köpt ny dator. Gamla får hänga med ett tag till. Rensade HD och lite onödiga program så nu går den Ok.

• Inte köpt ny telefon. Ärvde fruns som fick ny via jobbet.

• Inte köpt läsplatta. Paddan får duga. Hade fått för mig att jag behövde en läsplatta men testade en i en butik och insåg, njäe, inte nödvändigt

Allt detta till 0 kr :joy:

18 gillningar

Köpt Xiaomi Smart Band 8 för 299:- på Amazon.
Mäta puls, syrehalt, steg etc.

Mitt abonnemang som täcker mina behov kostar 105 kr per månad. Den där telefonen skulle kosta typ 8000 kr vilket jag inte alla är beredd att betala för en telefon. Abonnemang på 320 per månad skulle jag aldrig heller betala och har aldrig ens varit i närheten av att betala någonsin

Låter som en kanondeal. Var köpte du inte allt det för 0 kr? :wink:

2 gillningar

Vet inte om du köpt ännu men jag hade lagt till lite och köpt denna: https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbehor/tv/lg-43-ur78-4k-led-tv-2023/602316

Med Iffalcon får du mycket på pappret men har forskat lite och den tar lång tid att starta upp pga långsam processor som ska starta många funktioner och betraktningsvinkeln är inte bra, vilket iallafall jag brukar störa mig på.

Är dessa inget du stör dig på så får man mycket tv för pengarna!

Jag köpte själv UR78 från LG fast i 55 rum till sovrummet.

Jobbade 5 år med att sälja tv och läser forum och tester i massor med timmar innan varje nytt köp jag gör :sweat_smile:

2 gillningar

Verkar inte som den har någon inbyggd cast-funktion? Vi kör i nuläget med en Chromecast och skickar det mesta från telefon till tv. Missar jag något på denna LG? Hittar stöd för Alexa och Apple men det är irrelevant i vår familj.

Köpte du till “Magic remote”?

Du som verkar kunna det här med tv vad tror tycker du om denna ?

https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbehor/tv/samsung-65-q80c-4k-qled-smart-tv-2023/602708