Tycker det varit ovanligt lugnt kring Black Friday, Singles day och Cyber Monday i år
Kan man hoppas på en inte genomhysterisk julhandel också?
Ja jag inser att det drabbar handeln och dess anställda.
Tycker det varit ovanligt lugnt kring Black Friday, Singles day och Cyber Monday i år
Kan man hoppas på en inte genomhysterisk julhandel också?
Ja jag inser att det drabbar handeln och dess anställda.
Undviker oftast black week, men har man ett behov av tex vitvaror och kan styra inköpstiden är det ju ibland värt det.
Vi har tex haft induktionsspis senaste 15 åren iaf, men nu i april flyttade vi in i en lägenhet med vanlig glaskeramikhäll (som dessutom har en liten skada) och vi saknar verkligen induktionsspisens fördelar.
Vi var väldigt nöjda med en av ikeas ”bästa” med kokzoner i gamla köket, men zonerna var precis lite för små för optimal hantering av (stor) stekpanna & pastakastrull.
Nu hittade vi denna till nästan samma pris, men där zonerna är precis lite bredare (plus utökad zon i mitten).
Kändes då som ett lämpligt val för oss (även om andra förstås kan tycka att spisar ska vara mkt billigare än så…)
Kan tipsa om att kolla på t ex bredband och telefonabonnnemang. Brukar finnas bra BF deals och dessa betalar man ju för oavsett liksom.
Snälla, köp inga kinesiska telefoner! Speciellt inte dyrare modellerna.
Partiet vill er inget väl.
(Går det att installera om med custom ROM så kanske man kan runda övervakningen men man bör oavsett inte gynna den kinesiska elektroniksektorn. )
Väntar med spänning på hur det är skillnad just på de dyrare modellerna?
Foliehatt? Ja, kanske…
Haha.
Så amerikanerna är bättre?
Inte för att jag bryr mig, har haft båda.
Men den ena skiten är inte bättre än den andra.
Och… jag tror att vi lyckas bli spårade oavsett vad.
Ja, du får så klart välja vem du vill bli spårad av.
Personligen föredrar jag google plus koreanerna. ![]()
Säg till när du har en bra metod för att helt undvika komponenter i elektronik där du inte löper risk att bli ”övervakad”. Det blir förmodligen riktigt riktigt svårt att köpa dator, telefon, bil, tv, eller någon annan form av elektronik.
Nej, det är såklart inte möjligt. Vi är produkten, inte prylarna som vi köper.
Mer foliehatteri:
Jag menar att vi behöver välja sida i en annalkande konflikt som kommer bygga på vilken vem som har bäst teknologi.
Vi ser tecken på detta i kriget i Ukraina där drönare, COTS såväl som uttryckligen militära, blir mer och mer high-tech. Vi bör inte sponsra motståndaren.
Nu har vi spårat lite från trådens ämne, men vi kan väl konstatera att du tänker både två och tre nivåer längre än medelkonsumenten. Lätt att tänka sig in i en cirkel bara.
Jag kör Apple så VET jag att mina pengar går till det land som lagt näsan i blöt i flest konflikter i världshistorien, eller åtminstone i modern tid.
![]()
Det finns även andra saker att tänka på i samband med Black Friday och köp av en smartphone:
Handlar alltid årets smärtstillande, plåster, after bite etc under Black week
30% på Apotea just nu.
Även många av årets julklappar har inhandlats, Pandora smycken som står på önskelistan till exempel.
Ja, hellre övervakade av människor som åtminstone funderar på om det är det rätta jämfört mer de som anser att det övervakas alldeles för lite.
(bortsett från att jag hellre ser en kapitalistisk världsordning framför en kommunistisk)
Övervakningen från USAs håll är total. Dom tar precis allt dom kan få tag i.
Skillnaden är väl vad dom använder det till. Spontant känner jag att Kina är värre, men det är åt helvete oavsett.
Ett par havsöringsspön från Dogger.se har det blivit. ![]()
Livsfarligt när realisation sammanfaller med fiskeabstinens…
Du jämför nu skit med skit, ja den ena är brunare och den andre är lite grönare. Men det är fortfarande, skit.
Aah tack för påminnelsen! Brukar fylla på med 30-40 tuber tandkräm och andra hygienartiklar vid den här tiden på året.
Det har den inte. 8 år efter Chromecast släpptes så har ingen tv-tillverkare enligt mig släppt en variant av inbyggd chromecast som är i närheten så bra som den externa versionen. Har inbyggd chromecast i min LG Oled tv för 20k men kör ändå extern chromecast för den är mycket snabbare + jag gillar bakgrundsläget som är standard för chromecast + att om man kopplar egen ström till den så kan du starta tvn med google assistenten (vi har google home i typ alla rum) vilket är sjukt behändigt. Kan sätta på Bing till lillan medans jag lagar mat med några få ord även om TVn är av ![]()
Vi ska ha vår till sovrummet så la inte till magic remote. Samma anledning där, vi styr allt direkt från telefonen och castar via chromecast så alla inbyggda smartfunktioner är irrelevanta ![]()
Jättebra tv! Prisvärd absolut till det priset!
Brukar sammanfatta mitt tycke enligt nedan:
Samsung QLED: Bäst färgåtergivning och kontrast
LG OLED: Överlägset bäst svärta (svart blir svart på riktigt)
Samsung the Frame: Överlägset snyggast på väggen
Jag kör OLED själv för tycker svärta är viktigast, men det är en smaksak.
Samsung och LG tycker jag sticker ut som dom vinnande leverantererna av TV i dagsläget. Vilken av dom man väljer är en smaksak =)
LG:s B3 OLED verkar kosta 5000 mer än samsun Q80C så det är ju rätt stor skillnad. Men alltid bra att jämföra i butik om du har möjlighet.
Om man som jag gillar att dra igång en brasa eller coolt färgklipp eller rymden på skärmen så tycker jag OLED slår allt. Älskar när det blir riiiiktigt svart dom delar av skärmen som ska vara svart!