Black week 2021 tips

Tyckte också det lät lite lite :sweat_smile:

Jag har suktat efter en Concept2 roddmaskin länge. Om den kommer på rea så klipper jag till.

Inte sett nått än och är själv lite sugen på att köra lite sonos.

Om det inte kommer nått på rean så kan jag tipsa om att benify har typ 10% på sonos rent generellt så det kanske lika bra att köra via dem när som.

Om du inte har tillgång till benify själv kanske någon du känner har det så kan de ge dig koden :stuck_out_tongue_winking_eye::sunglasses:

1 gillning

Jag har köpt både rodd- och stakmaskinen på XXL. Krävdes en tids bevakning då deras 25% på ett köp rabatter ibland sammanföll med att de inte hade någon maskin inne. Stakmaskinen gick på 8400 och roddmaskinen ungefär i samma kvarter. Väldigt fina maskiner.

Lycka till!

1 gillning

Har också varit lite försiktigt inställd till black friday/week/month/season/year/decade/century…
Men, dom få saker jag har på min lista finns inte rabatterade, ingenstans… ironi.

En annan fråga, brukar bilhandlare ha kampanjer eller lägre priser under black friday? Det hade ju varit ett kanonläge att “investera” i en elbil.

Vi köpte vår senaste nya bil på BF. 0,99% i ränta och rätt så bra rabatt på lagerbilen vi köpte.

Det som gällde då var att titta på ÅF som kan behöva sälja ut sin allokering för att inte förlora rabatter/kickbacks etc. Vi hittade annons i lokaltidning och åkte drygt 20 mil för att hämta.

1 gillning

Bäst tipset är att inte handla något - bra för miljön, bra för plånboken och mindre prylar att hålla reda på :slight_smile:

5 gillningar

Har också länge suktat efter roddmaskin och verkar som att concept2 verkar vara de man ska ha.
Tyckte de var lite dyrt för hemmagymmet däremot.

Vi hittade denna som vi slog till på:

Kanske kan vara ett alternativ? Om inte annat kan du få ett utlåtande om 1-2 månader :slight_smile:

Exakt så jag gjort med.
Kanonprylar och det enda jag skulle valt för just rodd- och stakergometer.

1 gillning

Jag tror att om man är hyfsat säker på att maskinen kommer användas är det bättre att gå på de facto-standarden som Concept2 har direkt.
Riktigt bra maskiner, i princip outslitliga och väl kalibrerade och med resultat som går att jämföra mellan olika maskiner.

2 gillningar

Är på jakt efter en Roborock S7 eller Roomba i7. Tar gärna emot tips på dessa eller likvärdiga om någon hittar :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Bevakar själv s7 + laddstation, men tror inte att den kommer att reas ut i år. Snarare rear de väl ut de äldre versionerna.

Är ganska taggad på s7 eftersom jag hört att den ska klara av både högre trösklar och långhåriga ryamattor, vilket är måsten för mig. Är dessutom långhårig och tänker skaffa hund i snar framtid. För att inte tala om att ska jag skaffa en robot, så ska det bannemig vara en som sköter sig själv och tömmer/laddar sig själv. :joy:

Vad jag vet är s7 den enda maskinen i dagsläget som uppfyller alla kriterier. I värsta fall skaffar jag den nästa år istället.

1 gillning

Vi köpte Roborock S7 i våras och är jättenöjda. Med två barn och två långhåriga katter gör den verkligen nytta hemma hos oss😀

3 gillningar

Gör sällan impulsköp, men blev att införskaffa denna SSD från CDON.

Galet vad priset för lagringsenheter går ned med tiden! Köpte en 32gb usb-minne för någon dag sedan för 79kr, dock ej på rea.

Uppdatering, passa er för bedrägerier, den robotdammsugaren jag länka ovan från cdon verka vara en bedrägeri annons. Affären via cdon har fått jätte många dåliga omdömen nu de senaste dagarna om samma sak, att istället för att varan levereras skickas en rabattkod och varorna uteblir…

Sjukt frustrerande och förtroendet för cdon är borta…

1 gillning

Instämmer, CDON har tappat fullständigt och har ingen koll på sina leverantörer. Fick precis meddelande om att ordern annullerats av CDON:s leverantör, trots att CDON skyltade med att varan fanns i 100-tal. Tredje gången samma sak händer på kort tid, nu lämnar jag CDON för gott.

Hej Alla!

Vill tipsa er om det finns bra Black friday erbjudande på Macbook Air M1, 10490 kr och Macbook Pro M1 12 989 kr på El giganten.

Det ingår även ett par Beats hörlurar!

Macbook Air:https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/macbook/254421/macbook-air-13-m18256-2020-space-grey

Macbook Pro: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/macbook/254416/macbook-pro-13-m1-2020-silver

Hade gott!

2 gillningar

Jag skapade detta filtret på Gmail och ställde in det på att skicka mejl som matchar raka vägen till papperskorgen :put_litter_in_its_place:

(category:promotions ("black week" OR "black friday" OR "black weekend" OR "cyber monday" OR "singles week" OR "singles day"))

Jag kollar faktiskt på Kampanj-fliken ibland men det gäller att kurera den. Blir stressad av hetsig marknadsföring och då låter jag hellre bli att handla.

3 gillningar

Ringde nuvarande operatör igår. Hade 250/250 för 299kr i mån i 12 månader men det skulle nu gå upp till 550kr/mån.

Mitt samtal:
-Hej jag vill säga upp mitt bredband.
-Varför då?
-Det är för dyrt, jag tänker ta någon annan operatörs erbjudande nu på Black Week.
-Okej vänta ett tag ska jag kolla…om du får behålla priset på 299kr i 12 månader till, kan du tänka dig att stanna.
-Ja

5 minuter samtal som ändå sparar en tusenlapp skattade pengar.

11 gillningar

Jag ringer varje år till min operatör och säger till dem att jag vill ha samma erbjudande som nya kunder, annars säger jag upp.
Det brukar ta betydligt mer än fem minuter eftersom vanliga kundtjänst alltid får syntax error och måste koppla vidare till någon rationell säljtomte som förstår att ingen vinner på att jag säger upp mitt abonnemang för att fem minuter senare teckna om det som ”nykund”…
Har 1000/1000 så alternativen utöver Telia är lite begränsade.

2 gillningar