Black week 2021 tips

Passade på att ringa min bredbandsoperatör Boxer som gav mig ett års 100/100 för 219 kr/månaden.
Billigaste erbjudandet bland konkurrenterna låg på 249 kr/månad.

Tack för tipsen och påminnelsen. Nu behöver jag inte bry mig förens om ett år igen :slight_smile:

Jag har i övrigt köpt sådant som stått på en köplista idag. Däremot verkar vissa butiker höjt priserna från gårdagen till idag. Gäller att ha lite koll…

1 gillning

Jag köpte mig en helt ny ipad gen 9 för ca 3900 från mediamarkt.
Vår gamla IPad 1, går ej att uppdatera längre.
Visserligen en vecka innan black week. Men apple produkter brukar inte sänkas kraftigt.
Basversionen har 64GB, 12 Mbit porträtt kamera. A13 processor.
Var ute först efter en ipad mini, men den kostar 6000kr.
Skall mest använda den för att se video-kurs material, så större skärm är bättre.
Reviews säger att ipad gen 9 är den mest prisvärda ipadden,
och att basversionen med 64GB är fullt användbar.
Vill man ha 256GB minne i sin Ipad, går priset också upp till 6000kr, och till nästan 8000 för minin.

1 gillning

Köpte ett smartuttag av typ eve energy. Försöker lära mig (bilda en intuition) om strömförbrukning och det som funkar bäst för mig är att kombinera läsa med att labba.
Det blir att plugga in en framför elradiatorn, en framför kylen, en framför frysen och en framför kontorsetupen (skärmar, dator, mus, tangentbord, webcam,…) till att börja med.

1 gillning

Såg nu att av en slump att Sonos hemsida erbjuder 15-30% rabatt vid ”uppgradering” från befintlig Sonos-högtalare.

Man behåller högtalaren man redan har, så i praktiken är det en trogen kund-rabatt. Blir tyvärr inte billigare än när butikerna har rea, men om man redan äger någon Sonos så kan man alltså handla på ”rea” året runt.

Min frus strategi är istället skriva ner en lista på saker som vi behöver inklusive pris och sen hålla utskick på reor.

Sparade oss ca 80 ksek när vi möblerade vårt nuvarande hus, nackdelen var att det tog 15 månader att köpa allt.

Annars är min taktik mer enkel med tre frågor,

Hur mycket energi kommer det kosta att implementera utrustningen i vårt hem?
Hur många timmar kostar utrustningen?
Här utrustningen värd denna kostnad?

Oroväckande ofta blir mitt svar nej….

4 gillningar