Black Week-hysteri - Hittar ni något vettigt?

Håller egentligen med dig i grund och botten men nu är ju situationen som den är och då gäller det att försöka avhandla köp som man ändå skulle vilja/behöva göra under reaperioden.

Som exempelvis JohanM beskriver.

Sen tror jag att det går att få tag på det mesta lika billigt eller ibland billigare vid andra tillfället under året men det kräver mer bevakning.

2 gillningar

Fast large, verkar som den är slut nu, går inte att hitta på hemsidan längre.

2 gillningar

Hitintills har vi bara fyllt på lagret med hundmat, man får ju passa på när det är billigt.

1 gillning

Som flera andra har jag skaffat 300/300 hos Telia utan startavgift.
Sen det vanliga i form av endagslinser, hygienprylar o diskmedel för ett år framåt.
Det unika för i år är resväskor till mig och frun.

Lagt kanske 10-15 k och sparat 5-10k.
Det viktiga är att det är saker jag ändå skulle köpt. Sen har jag passat på att gå via bonusportaler och använda rätt kreditkort för att maximera intjäningen.

2 gillningar

Ett tips för er som exempelvis är på jakt på nytt mobilabonnemang och som pluggat på universitet/högskola tidigare. Registrera er på “Mecenat alumni” så får ni rabatt. Exempelvis mobilabonnemang 10gb på Hallon där de första 4 månaderna kostar 19kr/månad samt så får man 75 gb extra surf.

Annars så kommer jag denna black friday, för ovanlighetens skull, handla rätt mycket. Bygger hus och ska inhandla samtliga vitvaror samt köksinredning och badrumsinredning. Så byggkreditivet kommer få jobba lite.

Mvh

4 gillningar

Vissa inköp har jag märkt inte alltid finns sökbart på prisjämförelsesidor som prisjakt eller pricerunner. Inte heller hos e-handelsföretag som Amazon. Det kan vara vettigt har jag märkt, om man har tålamod och intresse, att söka direkt hos producenterna/leverantörerna själva och om de har distribution för att hitta bra erbjudanden.

Exempelvis letade jag efter ett gåband och hittade Walkingpad men som inte verkar finnas hos Amazon eller till något vettigt pris via prisjakt. Men hos företagets egna sida och filial och distribution från Frankrike verkade de ha Black Friday rea till vettigt pris. Blev ett köp med rabatt och för att gardera köpet gick det via Klarna. Ingen delbetalning för att slippa extra kostnader utan mot faktura och betala hela beloppet inom 30 dagar utan extra kostand.

Ett spartips är att tidigare köpte jag en del spel och filmer online. Men har sparat in då det är möjligt att låna via biblioteket. Varför köpa ett tv-spel när man kan göra hemlån i ett par veckor gratis?

5 gillningar

5 datorskärmar och 1 luftkonditionering
Enligt prisjakts historik till ca 35% lägre pris och allt var saker som “behövdes”.

Tack för Telia tipset, ringde de och beställde 600/600 för 369kr/mån utan startavgift samt en gratis WIFI-förstärkare!

2 gillningar

Sådana tips om “ekonomihacks” är alltid bra
I detta fall blir det 25gb extra bonusurf men i övrigt samma deal/pris.

Jag vill även påminna folk om att använda diverse cashbacksidor. Och att även kika på Benify som ofta har bra kampanjer.

Tittar vi på hallon så får man följande cashback:
250kr hos refunder
160kr hos reward Network
146,67kr hos bonusway
110kr hos cashbacker
100kr hos cashbackshopping

7 gillningar

Kört lite vitvaror och en tvättmaskin(plannerade inköp som behövdes) och en kaffebryggare som var ett oturligt behov till följd av min klantighet när jag välte den gamla på söndagskvällen.

1 gillning

Peppar peppar. De hade lite bf priser på svarta bilbarnstolar men lyckades få samma pris på en grå.:grin:

2 gillningar

Slog till på en Samsung The Frame som jag spanade in för ett halvår sen och planerat att köpa. Får den några tusenlappar billigare och med hemleverans så jag är mycket nöjd :smiley:

4 gillningar

Black friday är utmärkt chans för att bunkra varor. Jag beställde till exempel kattmat från Amazon, Felix-kattmat (som våran katter gillar) går att köpa ca 25% billigare än till exempel Rustas kampanjpris. It is no-brainer (men man behöver förstås förvaringsutrymme).

Tips om Telias bredband var bra, jag ska kolla den - min gamla kampanjpris går precis ut. Tack för tipset!

Sedan jag har tänk eldriven motorsåg, det är några helt OK Black Friday -kampanjer. Det skulle vara någonting bra att ha i tomten, jag behöver inte motorsåg jämnt, men att handsåga gren är rätt så jobbigt…

Och lite småsaker men bara sådana man behöver: tandkräm, handkräm, ny kattfontän osv

Tillsammans jag tror jag spenderar ca 4-5000, förra (eller nästa) veckan samma varor skulle ha kostat cirka 1500 mer. Och alla är varor man behöver, och skulle köpa oavsett.

2 gillningar

Jag har haft bf bredband kampanj i snart 5 år lol.

2 gillningar

Passade också på att shoppa barnstol, dock på Space race-rea, som lustigt nog infaller nu när övriga butiker har black week-rea :joy:

Annars så har jag gått från 10gb/månad till 200gb/ månad på mobilabonnemanget till samma pris, åtminstone för själva abonnemanget.
Att det tillkom kostnad för en ny mobil behöver vi inte prata så högt om :joy::see_no_evil:

2 gillningar

Macbook M2

2 gillningar

Bara 30 stycken tuben tandkräm? Jag köpte 300 stycken.

rookie numbers

11 gillningar

Vilken tandkräm på Apotea är så billig nu att det är värt att köpa 30 stycken?

Själv har jag köpt en ny soundbar från Samsung. Rekommenderat pris 8990, verkligt pris före BF 6900, BF 4990. Då ser jag att de tar inbyte på Samsung.se och betalar 1500 för min gamla så det blir 3490 till slut. Inte illa alls.

3 gillningar

Köpt en pizzaugn (gasol) med roterande skiva på Power för 2990:- (deras egna märke, men bra betyg från användare) samt en Samsung s24 ultra (512 GB) genom Benify på Samsungs egna sida för drygt 11000.
(Samsung bör nästan alltid köpas på deras egna sida genom Benify eller Mecenat alumni för bästa pris.)
Nu ska det bara bli ett par julklappar till sonens spelhörna också.

1 gillning

Går det att stapla cashback?
Attans skaffade hallon förra veckan och fick bara en hundring från refunder tror jag.